Acció formativa del BAF
Eines d'intervenció emocional per a personal d'atenció a la ciutadania. Nivell 2
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
- Haver fet el Nivell 1 de l'acció formativa Eines d'intervenció emocional per a personal d'atencó a la ciutadania (anteriorment Parlem de salut mental per a personal d'atenció a la ciutadania).
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
8.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Aprofundir en els coneixements sobre salut mental.
Promoure l’enfocament comunitari, la recuperació i el model de ciutadania en salut mental.
Millorar l’atenció a persones amb problemes de salut mental o malestar emocional i familiars.

Dotar d’eines, estratègies i recursos per millorar l’acompanyament i la pròpia autocura.

Identificar bones pràctiques i els reptes d'atenció a persones amb problemes de salut mental i familiars.

Aprofundir en recursos per a persones amb problemes de salut mental i familiars.
Generar espais de reflexió i aprenentatge col.lectiu.

Continguts
Revisió i ampliació sobre conceptes bàsics en salut mental.
Acompanyament a persones amb problemes de salut mental i familiars.Atenció en situacions reals d’alta càrrega emocional.
Autocura.
Metodologia d'impartició
Treball en base a una metodologia bi-modal (teòrica i pràctica) i participativa.
La formació inclou continguts pràctics, exposats amb el suport de presentacions en PowerPoint, i una part pràctica àmplia que es treballa a partir de les necessitats expressades pels participants.
Es treballarà a partir d’experiències i situacions quotidianes amb les que es troben els participants en la seva tasca professional, per analitzar-les i trobar solucions d’intervenció i acompanyament adequades a cada cas.
Treballarem amb pissarra, paperògraf i el material necessari per dinamitzar els espais participatius i posar en valor el potencial del grup i crear coneixement col·lectiu.
Utilitzarem la visualització de vídeos de testimoniatge per presentar continguts i remarcar idees clau.
En cada sessió participen 2 formadors/es de SMC, expertes en acompanyar persones amb patiment emocional.

Inclou el lliurament de les presentacions utilitzades.
Metodologia d'avaluació
L'assistència i la participació activa a les sessions
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania