En aquest pòdcast parlarem sobre l’estrès i sobre què podem fer amb ell perquè no ens afecti negativament i com, fins i tot, podem transformar-lo en un recurs per al nostre benestar. També abordarem la diferència que hi ha entre estrès i estar neguitós.
Definició
Motivació per conèixer, comprendre i satisfer les demandes de la ciutadania (o client intern/extern), actuant de manera proactiva en el seu abordatge.
La competencia implica ...
Habilitats i actituds que defineixen una correcta atenció i relació en la prestació de serveis.
La relació d’orientació i assessorament.
Característiques i elements que defineixen un servei públic.
Protecció de dades en la gestió pública.
Tècniques de resolució de conflictes i de distància emocional.
Elements multiculturals en l’atenció a la ciutadania.
Qualitat i avaluació de serveis públics.
Coneixement organitzatiu.
Sistemes d’identificació de necessitats i coneixement de tendències futures.
Models i tècniques de participació ciutadana.
Nivells
• Respecta la confidencialitat dels ciutadans.
• Escolta correctament i tracta de disminuir la tensió quan el ciutadà es troba alterat emocionalment.
• Actua amb empatia.
• Utilitza els formulismes de relació i comunicació comuns de la nostra cultura.
• Domina les tècniques d’atenció telefònica.
• És ràpid a l’hora de contactar telefònicament amb els seus superiors o amb la persona de l’ajuntament que correspongui.
• Transmet amb claredat opinions i valoracions, de manera adaptada a situacions concretes, valorant els efectes que comporta la seva posició/responsabilitat i la del ciutadà.
• Reacciona adequadament quan es produeixen situacions difícils en la relació d’atenció amb la ciutadania.
• Fa ús de tècniques i eines concretes davant la gestió de queixes, reclamacions i situacions de conflicte amb la ciutadania.
• Utilitza els formulismes de relació i comunicació comuns a altres cultures del municipi.
• Col·labora en l’aplicació de les eines definides per conèixer el grau de satisfacció dels ciutadans.
• Domina de manera bàsica la llengua de col·lectius lingüístics significatius al municipi (anglès, xinès, àrab, etc.) i adapta la seva actuació als trets culturals dels seus interlocutors.
• Dóna valor afegit a la seva relació en la prestació de serveis: noves informacions, alternatives, oportunitats.
• Té capacitat d’arribar a demandes no explicitades pel ciutadà.
• Defensa el seu client quan ho considera necessari.
• És una persona de confiança en la seva presa de decisions: crea vincles professionals.
• S'anticipa a les seves necessitats adaptant o desenvolupant productes o serveis, oferint alternatives.
• És una persona compromesa amb la qualitat del servei que es presta: col·labora en la definició de metodologies i procediments per millorar el servei i l'atenció a la ciutadania: cartes de serveis, compromisos, protocols d’atenció...
En aquest segon capítol veurem la relació entre l’estrès i els pensaments
En aquest tercer pòdcast veurem com podem transformar els pensaments per sortir de l’estrès i convertir-los en quelcom positiu: el benestar.
En aquest quart pòdcast veurem la relació entre l’estrès i les emocions.
En aquest cinquè pòdcast veurem com podem transformar les emocions per sortir de l’estrès i convertir-les en quelcom positiu... en benestar
En aquest sisè pòdcast veurem com es relacionen l'estrès i les sensacions.
En aquest setè pòdcast veurem com transformar les sensacions. Per sortir de l'estrès i convertir-les en quelcom positiu... en benestar
Aquest material et mostrarà amb detall el feedback com a eina de comunicació, el to i la intencionalitat de la veu, l’assertivitat, les necessitats bàsiques dels/de les ciutadans/anes dins l’acollida personalitzada, etc.
Un dels grans reptes de tota organització és l’excel·lència en el tracte amb els seus clients i, en el cas de l’Administració Local, amb els ciutadans i ciutadanes. Cada cop s’estan dirigint més esforços en aquest sentit, prioritzant tots aquells serveis que mantenen un contacte directe amb la ciutadania.
Quins són els passos per atendre una queixa? Descobreix-ho en aquesta videopíndola de 2 minuts de durada.
En el següent recurs autoformatiu trobaràs cinc unitats amb cinc vídeos que representen diferents situacions d’atenció a la ciutadania.
Mitjançant diverses preguntes interactives relacionades amb cada vídeo, podràs analitzar diferents elements que tenen a veure amb la gestió de les emocions en l’atenció a les persones.
Al final del recurs, tindràs l’oportunitat de revisar els teus aprenentatges a través d'un breu test sobre els continguts treballats.
En l'actualitat tenim diferents canals per comunicar-nos amb les organitzacions: correu electrònic, formularis de contacte, assistent digital, entre d'altres,… En ocasions, l'inconvenient per a l'usuari en l'ús d'aquestes eines de comunicació és no poder rebre una resposta personalitzada i immediata. L'atenció telefònica, en aquestes circumstàncies, segueix essent la manera propera, resolutiva i càlida que el ciutadà desitja trobar per resoldre les seves necessitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Andrea Vilallonga conversa amb Emma Giner sobre positivitat
Andrea Vilallonga conversa amb Laura Rossell sobre el pessimisme i els pessimistes
Andrea Vilallonga conversa amb Reichel Delgado sobre l'optimisme i els optimistes.
Andrea Vilallonga conversa amb Yolanda Núñez sobre els realistes.
Andrea Vilallonga conversa amb Laura Rossell sobre els negatius.
Andrea Vilallonga conversa amb Sònia Tapiolas sobre el somriure.
Andrea Vilallonga conversa amb Maria Teixidor sobre amabilitat altruista.
Andrea Vilallonga conversa amb Tomàs Navarro sobre parlar-se bé a un mateix.
Andrea Vilallonga conversa amb Marta Pontnou sobre el "vestit de truita".
Andrea Vilallonga conversa amb Ruth Gumbau sobre les misèries.
Andrea Vilallonga conversa amb Laura Andrés sobre el "flow" .
Andrea Vilallonga conversa amb Laura Gascón sobre comunicació positiva.
Andrea Vilallonga conclou , donant les idees clau, aquesta sèrie de pòdasts a l'entorn de la comunicació positiva.
En aquests recurs es fa una aproximació al procediment administratiu. Es contextualitzen els seus orígens i conceptes clau, es detallen les principals novetats i es fa una introducció al seu cicle de vida.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Conèixer d’on venen i quina és la informació que ens volen transmetre les nostres emocions és clau per respondre adequadament a l’entorn i per poder prendre millors decisions.
Aquest document de Síntesi t'acompanyarà a fer-ho.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Recull de consultes sobre llengua rebudes a la bústia de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i la resposta corresponent. Cada quinze dies se’n publica una de nova. Es pretén fer extensiva la resolució de dubtes que probablement són compartits per molta gent.
Aprendre a contenir les emocions de l'altre quan es desborden no és fàcil. Cal fer-ho des del cor, amb amabilitat i empatia, entenent que cada persona té una història que no sabem i que té dret a sentir el que sent és necessari per a tots nosaltres.
La contenció emocional ens ofereix algunes tècniques que ens hi ajuden.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
El recurs pretén ajudar-nos a entendre què és l’estrès, per què es produeix i de quins recursos disposem per tal de mantenir-hi un diàleg fluid i fecund que no ens faci mal.
Per fer-ho, es plantgen tres tipus de recursos: mètodes cognitius, recursos conductuals i activitats físiques. Es presenten els mecanismes bàsics de cada mètode i se suggereix la combinació de tots tres perquè el diàleg amb l’estrès sigui fructífer.
La comunicació és un element clau en el procés de socialització de les persones, alhora que un procés complicat i ple de dificultats de diversa índole. És habitual, doncs, que sorgeixin conflictes i malentesos en les nostres relacions.
Amb les eines que ens ofereix la Comunicació No Violenta es preten aprendre a comunicar-nos de manera efectiva i afectiva i tractar de resoldre tot tipus de conflicte sense violència ni coacció.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Ser empàtica o simpàtica no és el mateix. En aquest vídeo t'expliquem la diferència i t'ajudem a identificar quin perfil és el teu. Descobreix com cadascun afecta les teves relacions i la manera en què connectes amb les altres persones!
Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual bàsic és una ajuda a la formació que aporta els coneixements necessaris per millorar les competències emocionals amb l’objectiu de facilitar una atenció de qualitat als usuaris i a les usuàries.
El cos parla. Podem tenir en compte alguns recursos ens dóna per empoderar-nos.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual té com a finalitat dotar i entrenar els participants en l’ús de les habilitats i els protocols adequats per aconseguir una comunicació efectiva amb la persona objecte de la prestació de serveis davant de cada situació o problema
La Comunicació No Violenta (CNV) és una tècnica que busca generar espais de qualitat perquè dues persones expressin les seves necessitats de forma honesta i constructiva. Ens ho explica la Carme Pujol en aquest vídeo.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
En aquest dossier s’exposen consideracions, reflexions i diverses teories sobre el canvi personal, les seves causes, les resistències per canviar i els seus beneficis, tant en la vida personal com en l’àmbit professional.
No es tracta de canviar per canviar o de ser flexible perquè sí. La qüestió és canviar per millorar, adaptar-se a la realitat i créixer com a persona sense deixar de ser un mateix. D’aquí ve el títol «La dansa dels joncs», perquè els joncs s’adapten al vent i als canvis de la realitat, però continuen sent ells mateixos.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
La imatge corporativa és el resultat dels estímuls projectats des de l'Administració municipal mitjançant els serveis adreçats a la ciutadania. Aquest manual vol donar els coneixements necessaris sobre la imatge corporativa, ja que aquesta té una relació directa amb la qualitat en l'atenció i del servei. Un servei de qualitat és sinònim d'imatge positiva
En aquest material d'ampliació veuràs la rellevància de la imatge corporativa, el feedback com a eina de comunicació, la velocitat, el to i la intencionalitat de la veu, l’assertivitat, les necessitats bàsiques dels/de les ciutadans/anes dins l’acollida personalitzada, entre d'altres aspecte destacables.
Elaborat per la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i revisat per l’Institut d’Estudis Catalans, el Llibre d’estil de la Diputació de Barcelona constitueix una eina de consulta a l’abast de tothom. Forma part del web d'Assessorament llengua (de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona) i ajuda a resoldre els dubtes lingüístics que ens plantegem a l’hora d’escriure.
Es manté en permanent revisió i ampliació per tal de donar resposta a les necessitats que comporta la tasca diària de formació, assessorament lingüístic i revisió de textos que du a terme la Unitat Lingüística.
Està format per cinc apartats: «Model de llengua», «Qüestions d’estil», «Convencions», «Qüestions gramaticals» i «Terminologia».
A banda, conté dos annexos, un sobre verificadors ortogràfics i gramaticals i un altre amb el nomenclàtor de les comarques, municipis i gentilicis de la província de Barcelona.
Negociar és el procés per arribar a un acord satisfactori entre dues parts enfrontades que volen acostar posicions i estan disposades a concedir alguna cosa.
En certa manera és com un joc, ja que aquest procés sempre és competitiu. Quan juguem volem guanyar i, encara que en les negociacions no sempre es guanya, en una d'eficaç es busca que les dues parts sentin que han guanyat.
No t'oblidis que negociem cada dia en totes les àrees d'acció de la nostra vida.
A continuació et proposem una sèrie de continguts i preguntes que et donaran pautes i consells per aconseguir una negociació eficaç.
Apunts que incideixen en els aspectes morfològics, sintàctics i terminològics que són motiu d’errors freqüents. Tracten de resoldre de manera didàctica, divulgativa i amb exemples els dubtes lingüístics que ens arriben a la Unitat Lingüística. Es difonen quinzenalment mitjançant una notificació electrònica a tot el personal de la Diputació de Barcelona.
Els diferents models conductuals en els que ens movem cada dia poden tenir diverses causes i poden manifestar-se de formes molt diferents D’entre les diferents possibilitats, la conducta assertiva es manifesta com l’expressió adequada de les emocions en les relacions socials, sense que hi hagi ansietat o agressivitat. Per això, l’assertivitat esdevé una eina clau en totes les dimensions de les relacions humanes i, òbviament, també en les professionals.
El recurs ens dóna coneixement sobre aquest tema, i ens aporta eines per a la reflexió i per a la pràctica d'algunes tècniques que ens ajudaran en la pràctica de l'assertivitat.
En aquest recurs treballareu els elements clau sobre la producció i el tractament de continguts de la Llei de propietat intel·lectual i veureu com localitzar elements multimèdia amb diferents tipus de llicències.
Recurs bàsic sobre els aspectes fonamentals de la protecció de dades, la seguretat, el tractament de dades i el Reglament Europeu de Protecció de dades. Contingut adreçat als empleats públics de la Diputació de Barcelona.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Recurs bàsic sobre els aspectes fonamentals de la protecció de dades, la seguretat, el tractament de dades i el Reglament Europeu de Protecció de dades. Adreçat als empleats públics dels ens locals.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Clara Puigventós, Consultora educativa i en gestió de serveis a les persones, ens planteja com acollir els infants i famílies posant el focus en allò de diferent que necessiten després de les situacions de confinament les famílies, tot vinculant-ho a preparar l'escola per atendre la individualitat i per acollir les històries de vida.
L'atenció a la ciutadania requereix del personal d'atenció un alt nivell d'habilitats socials (comunicació verbal i no verbal, empatia, escolta activa, etc). Tots i totes podem millorar les nostres habilitats socials per desenvolupar estratègies que ens permetin fer front a situacions difícils en aquest àmbit.
L’administració publica té la responsabilitat de reconèixer la diversitat existent,
brindar una adequada atenció al públic que accedeix als seus serveis i prevenir les diferents formes de discriminació que es produeixen. En aquest document trobarem les bases per reflexionar sobre la diversitat en les nostres societats, reconèixer la manera en què ens relacionem amb desigualtats estructurals i algunes eines que permetin aplicar estratègies antidiscriminatòries en l’atenció al públic.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Un conflicte pot sorgir en el moment i pel motiu més inesperat, tant en la nostra vida professional com personal.
Conèixer els tipus de conflictes, els elements que hi intervenen i com cal afrontar-los ens ajudarà a resoldre'ls ràpidament i amb resultats profitosos per a les dues parts.
Saps què és una mediació? I un caucus? I les diferències que hi ha entre un conflicte i un problema? Què és la resiliència?
Deixa’ns ser els teus entrenadors (coaches) a través d’aquest microcurs
En aquest recurs formatiu trobaràs el continguts per conèixer els principis bàsics i el procés de contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
En acabar l'acció formativa les persones participants han de ser capaces de:¿Conèixer el mapa de prestacions: estatal i autonòmic.¿Conèixer els òrgans gestors¿Conèixer els requisits, compatibilitats i incompatibilitats de leprestacions¿El plantejament i estudi de cada cas pràctic, vinculat als recursos econòmics.
· Ampliar el vocabulari amb lèxic i expressions pròpies de l'anglès.
· Conèixer diferents frases fetes i com fer-les servir.
· Reconèixer alguns false friends i substituir-los per la forma correcte.
· Conèixer algunes característiques dels temps verbals.
· Conèixer la figura del Manipulador de Major Risc.
· Identificar riscos i precaucions a prendre en els aliments.
· Conèixer la metodologia d'Anàlisi de Perills i Punts de Control Crític.
· Aplicar l'Anàlisi de Perills i Punts de Control Crític
1. Mapejar i estructurar l'experiència de l'usuari des de i en l'administració pública
2. Seleccionar els recursos que permetin elaborar un mapa d'experiència de l'usuari (UX) segons cada necessitat
3. Identificar i optimitzar els "moments de la veritat" en "l'experiència de l'usuari"
4. Avesar-se a una perspectiva orientada a l'usuari o client
5. Trencar amb els "buits" interdepartamentals
6. Entendre les circumstàncies que han produït les irregularitats actuals (aprendre a avaluar-ho amb dades)
7. Aprendre a valorar el retorn de futures inversions o projectes en clau de l'experiència de l'usuari
· Posar de manifest la necessitat de garantir els drets humans de proximitat a nivell local, sense perdre de vista que vivim en un món global.
· Assentar les bases per una major implicació i apropiació dels drets humans com a eina de treball, de manera que els tractats internacionals en aquesta matèria esdevinguin efectius
· Adquirir una visió dels drets humans en la situació actual i dels drets de proximitat i emergents.
· Conèixer els sistemes de protecció dels drets humans.
· Promoure l'aplicació de l'enfocament en drets humans com a eina de treball a nivell local.
Identificar l'assetjament laboral (assetjament psicològic).
Reconèixer l'assetjament sexual i per raó de sexe en el treball.
· Atendre correctament a les persones amb diversitat funcional, conèixer les seves característiques, les necessitats comunicatives i quines són les mesures d'accessibilitat més adients per a cada
col·lectiu.
· Conèixer les necessitats dels col·lectius a l'hora de planificar i desenvolupar les activitats i l'atenció a l'usuari.
· Preveure les dificultats específiques que es poden produir derivades del tipus de discapacitat.
· Identificar i aplicar els recursos, les estratègies i les ajudes tècniques adients per afavorir i facilitar la inclusió de les persones amb qualsevol tipus de diversitat funcional.
· Atendre correctament a les persones amb diversitat funcional, conèixer les seves característiques, les necessitats comunicatives i quines són les mesures d'accessibilitat més adients per a cada col·lectiu.
· Conèixer les necessitats dels col·lectius a l'hora de planificar i desenvolupar les activitats i l'atenció a l'usuari.
· Preveure les dificultats específiques que es poden produir derivades del tipus de discapacitat.
· Identificar i aplicar els recursos, les estratègies i les ajudes tècniques adients per afavorir i facilitar la inclusió de les persones amb qualsevol tipus de diversitat funcional.
· Utilitzar tècniques de comunicació verbal i d'informació per adaptar el missatge i l'estil de la comunicació a les característiques de l'interlocutor.
· Conèixer i aplicar la comunicació empàtica, la preparació i l'elaboració del discurs i les característiques de la comunicació telefònica.
· Conèixer i aplicar els elements important s que ens ajuden a ser eficaços en la comunicació.
· Desenvolupar una atenció telefònica de qualitat.
· Descriure en el seu dia a dia les noves capacitats adquirides i plantejar-les a les responsables.
· Aplicar la nova experiència en aquest àmbit aprofitant els aprenentatges i implementar-ho com objectius valorables per les seves caps.
· Aprendre les preposicions i els connectors més habituals.
· Conèixer expressions clau per a iniciar una conversa d'ascensor.
· Ajudar-te a gestionar una reunió d'equip... en anglès.
· Despertar la teva curiositat per termes de l'anglès que trobes en el teu dia a dia
· Identificar el significat d'alguns dels phrasal verbs més habituals als negocis.
· Saber diferenciar els diferents phrasal verbs.
· Aplicar correctament els phrasal verbs en diferents contextos.
· Identificar el significat d'alguns dels phrasal verbs més habituals als negocis.
· Saber diferenciar els diferents phrasal verbs.
· Aplicar correctament els phrasal verbs en diferents contextos.
· Introduir els aspectes bàsics de l'Educació per a la Ciutadania Global (ECG) i promoure l'interès en desplegar aquest àmbit de treball al municipi.
· Identificar oportunitats al municipi per desplegar aquest àmbit de treball de forma transversal i implicant diferents polítiques.
Aquests objectius generals, així com els continguts que es detallen s'acabaran d'ajustar al context específic de cada municipi en el qual es realitzi el curs i en funció del seu bagatge previ i de les àrees de l'ajuntament a les que s'adreci la formació.
1. Introduir els aspectes bàsics de l'Educació per a la Ciutadania Global (ECG) i promoure l'interès en desplegar aquest àmbit de treball al municipi.
2. Identificar oportunitats al municipi per desplegar aquest àmbit de treball de forma transversal i implicant diferents polítiques.
Aquests objectius generals, així com els continguts que es detallen s'acabaran d'ajustar al context específic de cada municipi en el qual es realitzi el curs i en funció del seu bagatge previ i de les àrees de l'ajuntament a les que s'adreci la formació.
· Realitzar presentacions més efectives
· Aprendre a crear presentacions visualment atractives
· Identificar les expectatives de la teva audiència
· Obtenir eines per transmetre a la teva audiència allò que vols comunicar
Conèixer i reflexionar al voltant dels conceptes bàsics i el marc normatiu actual. Proposar els principals àmbits d'intervenció i proporcionar experiències i bones pràctiques municipals.
· Conèixer i reflexionar al voltant dels conceptes bàsics i el marc normatiu actual
· Proposar els principals àmbits d'intervenció i proporcionar experiències i bones pràctiques municipals
· Utilitzar tècniques de comunicació verbal i d'informació per adaptar el missatge i l'estil de la comunicació a les característiques de l'interlocutor.
· Conèixer i aplicar els elements importants que ens ajuden a ser eficaços en la comunicació.
· Desenvolupar una atenció telefònica de qualitat.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs les claus per a la comunicació empàtica, desenvolupant les eines necessàries per establir relacions basades en l'aprenentatge i entrenament del llenguatge assertiu i la gestió emocional pròpia i aliena, factors clau per aconseguir unes òptimes habilitats comunicatives.
· Millorar les relacions interpersonals amb persones de cultures deferents a la pròpia.
· Veure les dificultats que existeixen i aprendre a superar-les.
· Reflexionar davant d'algunes situacions que es presenten.
· Aprendre a relacionar-se amb gent de diferent procedència cultural de manera senzilla.
· Conèixer el concepte i context històric del procediment administratiu
· Identificar les principals novetats en la normativa en matèria de procediment
· Comprendre i distingir les fases del procediment administratiu
· Conèixer els aspectes clau del procediment administratiu
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs les bases del procediment administratiu. Es contextualitzen els seus orígens i conceptes clau, es detallen les principals novetats i es fa una introducció al seu cicle de vida.
1. Avaluar i definir l'abast de l'actuació professional en la transmissió d'una imatge positiva del servei i Administració al que pertany: Concretar els valors en que es fonamenta la pràctica professional i com encaixa en els valors de la institució. Avaluar els suports i canals de transmissió d'imatge professional. Reflexionar, a partir de la pròpia experiència i realitzar un pla de millora individual.
2. Aprofundir en les habilitats de comunicació oral i no verbal per projectar una imatge professional tenint en compte els interessos de la ciutadania i els de l'Administració local: Concretar els moments clau en la relació comunicativa, i les necessitats de la ciutadania mitjançant una escolta activa. Escollir l'estil comunicatiu adequat per cada moment. Definir els missatges orals i no verbals per cada moment.
3. Connectar les necessitats professionals i les necessitats de la ciutadania expressant transparència i qualitat de servei: Discriminar les situacions habituals de les situacions especials. Identificar les dimensions de la qualitat. Expressar missatges compromesos amb les necessitats de la ciutadania.
· Avaluar i definir l'abast de l'actuació professional en la transmissió d'una imatge positiva del servei i de l'Administració a què es pertany.
· Aprofundir en les habilitats de comunicació oral i no verbal per projectar una imatge professional tenint en compte els interessos de la ciutadania i els de l'Administració local.
· Connectar les necessitats professionals i les necessitats de la ciutadania expressant transparència i qualitat de servei.
Donar eines per a l'abordatge de les violències masclistes als ens locals
Proporcionar coneixements bàsics sobre com introduir la perspectiva de gènere en diversos àmbits municipals
Facilitar propostes d'intervenció participativa des d'una perspectiva d gènere
Oferir eines pràctiques, recursos i exemples per incorporar la perspectiva de gènere dins l'àmbit propi de treball
· Familiaritzar-se amb els principis bàsics de la resolució de conflictes entre professionals, amb els equips i els usuaris.
· Adoptar eines de comunicació negociadora orientada a la solució.
· Adquirir estratègies de facilitació, recursos i estratègies de prevenció i solució positiva de conflictes.
· Distingir els diferents tipus de discapacitats
· Adequar el tracte a les persones amb diferents diversitats funcionals
· Diferenciar entre inclusió i integració
· Diferenciar entre exclusió i segregació
· Conèixer els avantatges de la inclusió de persones amb diversitat funcional a les empreses
· Identificar aquelles conductes que formarien part de les diferents tipologies d'assetjament previstes en el Protocol.
· Conèixer i clarificar els aspectes clau de procediment previstos en el Protocol.
· Posar en pràctica i assajar les formes d'actuar previstes en el procediment d'investigació un cop activat el Protocol.
· Identificar oportunitats de millora del Protocol vigent (actualització).
· Millorar els coneixements sobre salut mental
· Promoure l'enfocament comunitari i la recuperació en salut mental
· Trencar barreres i combatre l'estigma
· Dotar d'eines i estratègies als participants per millorar l'acompanyament a persones en situació de patiment emocional
· Dotar de recursos als participants per millorar la cura i l'autocura
· Ajudar a comprendre, sensibilitzar i adquirir recursos per al benestar propi i de les persones de l'entorn
Aprofundir en els coneixements sobre salut mental.
Promoure l'enfocament comunitari, la recuperació i el model de ciutadania en salut mental.
Millorar l'atenció a persones amb problemes de salut mental o malestar emocional i familiars.
Dotar d'eines, estratègies i recursos per millorar l'acompanyament i la pròpia autocura.
Identificar bones pràctiques i els reptes d'atenció a persones amb problemes de salut mental i familiars.
Aprofundir en recursos per a persones amb problemes de salut mental i familiars.
Generar espais de reflexió i aprenentatge col.lectiu.
Alfabetització LGTBI: conèixer el fet social i el marc normatiu actual.Plantejament d'avantatges, dificultats i estratègies d'intervenció vers la ciutadania, jovent LGTBI, àmbit comunitari, etc.
. Alfabetització LGTBI: conèixer el fet social i el marc normatiu actual. Conèixer els avantatges, dificultats i estratègies d'intervenció vers la ciutadania, jovent LGTBI, àmbit comunitari, etc.
1. Millorar l'atenció a la ciutadania en les oficines de Serveis Socials
· Rebre la ciutadania, escoltar la demanda social i, en la mesura del possible, resoldre-la a través d'una primera informació, orientació i tramitació administrativa senzilla o bé derivar a la primera atenció social.
2. Aprendre a identificar la necessitat del/ de la ciutadà/na i iniciar el procés d'atenció inicial: · Recepció i informació.
3. Adquirir els coneixements bàsics per desenvolupar la tasca d'informadora:
· on trobar la informació que l'usuari necessita de forma actualitzada i saber on redirigir a l'usuari en cas que sigui necessari.
1-Millorar l'atenció a la ciutadania en les oficines de Serveis Socials. Rebre la ciutadania, escoltar la demanda social i, en la mesura del possible, resoldre-la a través d'una primera informació, orientació i tramitació administrativa senzilla o bé derivar a la primera atenció social.
2-Aprendre a identificar la necessitat del/ de la ciutadà/na i iniciar el procés d'atenció inicial: Recepció i informació.
3-Adquirir els coneixements bàsics per desenvolupar la tasca d'informadora: on trobar la informació que l'usuari necessita de forma actualitzada i saber on redirigir a l'usuari en cas que sigui necessari.
. Donar a conèixer les principals eines de participació i divulgació del projecte i valors europeus, en particular el programa CERV (Ciutadania, Igualtat, Drets i Valors). També altres instruments europeus a disposició dels ens locals i els recursos i eines oferts per la Diputació de Barcelona.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs pautes bàsiques per elaborar memòries de gestió de serveis, programes o àmbits funcionals de l'Administració pública local que siguin realment efectives com a instrument per proporcionar informació significativa a les parts interessades, fent també especial èmfasi a enfocar les memòries de gestió com a instrument de rendició de comptes i de millora de la gestió.
· Donar eines a les persons que fan atenció al públic per tal que puguin atendre i informar adequadament els/les usuaris/àries que necessiten realitzar tràmits electrònics amb les administracions públiques.
· Col·laborar en l'eliminació de la bretxa digital creant programes formatius d'inclusió digital.
· Conèixer el que necessites saber per comunicar-te de manera més eficient.
· Adquirir nous components verbals i paralingüístics.
· Millorar l'escolta activa.
· Conèixer els diferents tipus de reaccions que podem trobar.
· Aprendre a evitar els factors que ens impedeixen ser assertius.
· Identificar els elements que afavoreixen la comunicació interpersonal oral.
· Autodiagnosticar les habilitats comunicatives.
· Desenvolupar el control de les emocions i articular la comunicació adequada davant de situacions conflictives o de queixes dels ciutadans.
· Identificar els elements que afavoreixen la comunicació interpersonal oral.
· Autodiagnosticar les habilitats comunicatives.
· Desenvolupar el control de les emocions i articular la comunicació adequada davant de situacions conflictives o de queixes dels ciutadans.
Reflexionar sobre les desigualtats d'oportunitats entres els homes i les dones.
Identificar factors que poden accentuar les desigualtats entre els diferents gèneres per tal de minimitzar-los.
Conèixer els continguts dels plans d'igualtat a les empreses.
. Facilitar el marc jurídic i normatiu bàsic: La Llei de 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no discriminació i altres lleis de caràcter sectorial.
. Contextualitzar el marc conceptual.
. Aportar eines per reconèixer les diferents formes, actes, comportaments i polítiques discriminatòries.
. Contribuir al desenvolupament de les competències necessàries per impulsar programes i actuacions en matèria d'igualtat de tracte i no discriminacions.
. Promoure la coordinació i el treball transversal entre àrees i serveis.
. Introduir un canvi de perspectiva en el plantejament dels projectes.
. Facilitar el marc jurídic i normatiu bàsic: La Llei de 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació i altres lleis de caràcter sectorial.
. Contextualitzar el marc conceptual.
. Aportar eines per reconèixer les diferents formes, actes, comportaments i polítiques discriminatòries.
. Contribuir al desenvolupament de les competències necessàries per impulsar programes i actuacions en matèria d'igualtat de tracte i no discriminacions.
. Promoure la coordinació i el treball transversal entre àrees i serveis.
. Introduir un canvi de perspectiva en el plantejament dels projectes.
. Conèixer les obligacions de l'administració en la garantia del dret a la igualtat i la no-discriminació i les responsabilitats del funcionariat públic en aquesta matèria
.
Manejar els conceptes i específicament el concepte d'interseccionalitat
.
Identificar els diferents tipus de discriminació, així com les conductes potencialment susceptibles de sanció o punibles segons les lleis administratives i penal en matèria de discriminació
.
Desenvolupar habilitats comunicatives inclusives (escolta activa, assertiva, empàtica,...) i capacitats comunicatives bàsiques amb persones que han patit discriminació i/o violència
.
Adquirir un coneixement bàsic del mapa de serveis i de mecanismes jurisdiccionals i no jurisdiccionals competents en matèria d'igualtat i no discriminació.
. Conèixer les obligacions de l'administració en la garantia del dret a la igualtat i la no-discriminació i les responsabilitats del funcionariat públic en aquesta matèria.
. Manejar els conceptes i específicament el concepte d'interseccionalitat.
. Identificar els diferents tipus de discriminació, així com les conductes potencialment susceptibles de sanció o punibles segons les lleis administratives i penal en matèria de discriminació.
. Desenvolupar habilitats comunicatives inclusives (escolta activa, assertiva, empàtica,...) i capacitats comunicatives bàsiques amb persones que han patit discriminació i/o violència.
. Adquirir un coneixement bàsic del mapa de serveis i de mecanismes jurisdiccionals i no jurisdiccionals competents en matèria d'igualtat i no discriminació.
Incorporar la mirada LGTBI en el futur Pla local d'igualtat de gènere de l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai.
Implicar la ciutadania de Bigues i Riells del Fai en el disseny del futur Pla local d'igualtat de gènere de la localitat.
Identificar els eixos d'opressió comuns de les dones i de les persones de col·lectius LGBTI
Conèixer els drets reconeguts a les dones i a les persones de col·lectius LGTBI les obligacions del sector públic.
Consensuar els àmbits d'anàlisi i de desplegament de polítiques feministes amb mirada LGTBI a l'Ajuntament de Bigues i Riells Fai
Conèixer què significa la perspectiva de gènere i la seva transversalització en els ens locals. Aprendre a aplicar l'eina dels informes d'impacte de gènere a les polítiques i serveis públics locals.
Conèixer què significa la perspectiva de gènere i la seva transversalització en els ens locals.
Aprendre a aplicar l'eina dels informes d'impacte de gènere a les polítiques i serveis públics locals.
· Conèixer els principals conceptes relacionats amb la integritat i l'ètica pública i els principals instruments, tant els que existeixen en l'ajuntament com els que faltaria desplegar,
· Conèixer les obligacions normatives que han d'acatar els empleats públics en matèria d'integritat i ètica pública.
· Sensibilitzar sobre la importància de donar compliment a la normativa.
· Conèixer la normativa d'integritat pública i bon govern.
· Aplicar la normativa a la gestió d'expedients, contractació, subvencions i convenis.
· Saber com conduir les emocions pel camí més adequat per tal d'equilibrar-les.
· Conèixer els diferents tipus d'emocions.
· Saber com afrontar una situació en les seves diverses formes.
· Exercitar l'empatia.
· Preparar-se per ser capaços d'entendre el que l'interlocutor transmet.
· Practicar l'atenció personalitzada.
1. Tenir un marc de referència general sobre l'organització municipal, amb un enfocament eminentment pràctic, desenvolupar el procés de constitució d'un ajuntament i definir els principals òrgans de govern.
2. Conèixer el funcionament d'un ajuntament i els aspectes essencials del procediment administratiu.
3. Identificar les principals novetats del model d'administració electrònica que afecten al conjunt de la ciutadania i a la seva manera d'interactuar amb l'Ajuntament, a nivell teòric i legal, però també des del punt de vista funcional.
4. Definir els conceptes essencials que ens ajudaran a entendre millor la contractació pública i conèixer els elements indispensables que cal tenir en compte per contractar dins del sector públic.
· Donar un marc de referència general, amb un caire eminentment pràctic, del funcionament de les corporacions locals. administració local.
· Conèixer i adquirir els coneixements bàsics de l'organització i règim jurídic d'una corporació local.
· Conèixer els aspectes essencials del procediment administratiu i de l'administració electrònica.
· Adquirir nocions bàsiques de la diferent tipologia de treballadors públics i els instruments de planificació de recursos humans.
· Conèixer els àmbits d'activitat administrativa de les corporacions locals, el seu patrimoni i els principals serveis públics.
· Comprendre la funció i els valors de l'Administració púbica.
· Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat.
· Utilitzar les estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
· Desenvolupar estratègies que permetin un tracte igualitari amb tota la ciutadania.
· Comprendre la funció i els valors de l'Administració púbica.
· Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat.
· Utilitzar les estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
· Desenvolupar estratègies que permetin un tracte igualitari amb tota la ciutadania.
· Comprendre la funció i els valors de l'Administració Pública.
· Analitzar els deures dels funcionaris públics.
· Reconèixer els drets de la ciutadania.
· Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat: Identificar els factors actitudinals que intervenen en la projecció de la imatge corporativa.
· Discutir el concepte de qualitat de servei i els elements que l'integren.
· Utilitzar les estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
· Analitzar les situacions conflictives i identificar-les com a una oportunitat de millora.
· Desenvolupar estratègies que permetin un tracte igualitari amb tota la ciutadania.
· Emprar la comprensió interpersonal en persones amb necessitats específiques.
Identificar les habilitats i els factors actitudinals per una comunicació efectiva.
· Comprendre la funció i els valors de l'Administració Pública.
· Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat.
· Utilitzar estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
· Identificar les habilitats i els factors actitudinals per a una comunicació efectiva.
· Comprendre les eines de la Comunicació No Violenta (CNV).
· Aplicar les eines de CNV en la nostra manera de comunicar-nos.
· Detectar els judicis que poden interferir en la nostra comunicació.
· Trobar estratègies per satisfer les nostres necessitats i les de les altres persones.
· Prevenir conflictes i/o situacions violentes,
· Reconèixer quins són els principals obstacles que interfereixen en una bona comunicació amb un mateix i cap als altres.
· Millorar la seva comunicació potenciant l'assertivitat i l'empatia i atenent als sentiments i necessitatsde cadascú.
· Utilitzar el procés de la Comunicació NoViolenta en la seva vida quotidiana
· Comprendre la diferència entre informar i comunicar.
· Definir què és un conflicte interpersonal a la feina i identificar-ne els elements comunicatius.
· Definir els conceptes comunicació positiva, comunicació ètica, empatía, intel.ligència, assertivitat
· Saber les claus de l'escolta activa i entendre els 4 nivells d'escolta. Comunicació no verbal
· Aprendre a preparar una conversa pendent.
· Establir el marc per arribar a acords.
· Conèixer els estils relacionals.
1. Poder atendre directament a les persones amb sordesa.
2. Eliminar les barreres de comunicació i fomentar la comunicació amb les persones amb sordesa.
3. Comunicar-se amb les persones que utilitzen LSC adquirint un lèxic relacionat amb la vida quotidiana.
1. Poder atendre directament a les persones amb sordesa.
2. Eliminar les barreres de comunicació i fomentar la comunicació amb les persones amb sordesa.
3. Comunicar-se amb les persones que utilitzen LSC adquirint un lèxic relacionat amb la vida quotidiana.
· Facilitar la comprensió de les normes, els estàndars de drets humans i els canals d'accés als mecanismes de protecció per potenciar-ne l'accessibilitat, l'ús i l'aplicació
· Generar eines i continguts que permetin respondre als reptes actuals del nord i sud globals amb polítiques públiques , serveis per a la ciutadania i accions basades en els drets humans, incorporant les mirades feminista, interseccionals i decolonial.
· Desenvolupar i implementar metodologies d'aprenentatge innovadores i que incorporin una visió pràctica de l'aplicació dels drets humans.
· Facilitar la comprensió de les normes, els estàndars de drets humans i els canals d'accés als mecanismes de protecció per potenciar-ne l'accessibilitat, l'ús i l'aplicació
· Generar eines i continguts formatius que permetin respopndre als reptes actuals del nord i sud globals amb polítiques públiques , serveis per a la ciutadania i accions basades en els drets humans, incorporant les mirades feminista, interseccionals i decolonial.
· Desenvolupar i implementar metodologies d'aprenentatge innovadores i que incorporin una visió pràctica de l'aplicació dels drets humans.
· Promoure la reflexió i la intervenció de coneixements sobre la LGTBIfòbia.
· Aprofundir en les temàtiques específiques de la LGTBI
· Aportar experiències innovadores, amb propostes de noves linies de treball.
Promoure la reflexió i la intervenció de coneixements sobre la LGTBIfòbia. Aprofundir en les temàtiques específiques de la LGTBI. Aportar experiències innovadores, amb propostes de noves linies de treball.
Conèixer i aplicar les tècniques de comunicació més adients per comunicar amb els usuaris de forma àgil i eficaç, aconseguint una experiència satisfactòria a la biblioteca.
· Conèixer el marc de referència general sobre l'organització municipal.
· Analitzar les principals característiques definitòries del govern i l'administració municipal.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs els coneixements necessaris sobre la imatge corporativa, ja que aquesta té una relació directa amb la qualitat en l'atenció i del servei. Un servei de qualitat és sinònim d'imatge positiva.
·Conèixer estratègies de comunicació social dels treballadors públics que estan a peu de carrer per a millorar la imatge institucional.
·Oferir una primera aproximació al principi de coherència de polítiques per al desenvolupament (CPD) Amb aquesta formació, els assistents podran:
·Comprendre les vinculacions i impacte de les polítiques locals en el desenvolupament sostenible global
·Promoure la implantació de l'enfocament de CPD en l'àmbit de les seves funcions
·Garantir una execució de polítiques públiques coherent amb els objectius de la política de cooperació per al desenvolupament local
. Conèixer el marc normatiu i legal de les polítiques locals d'infància
. Identificar els principals àmbits d'intervenció i les seves polítiques
. Formar els professionals de l'àmbit infantil i adolescent
. Promoure un espai de debat i intercanvi professional
Comprendre la finalitat del procés contenciós administratiuEstablir l'origen i desenvolupament de les Lleis de Jurisdicció Contenciosa Administrativa.Reconèixer els subjectes l'activitat pot ser objecte de procés contenciós administratiu.Diferenciar els assumptes sotmesos al procés contenciós administratiu.Analitzar les diferents notes característiques de la jurisdicció contenciosa administrativa.Distingir les diferents matèries susceptibles de recurs contenciós administratiu.Establir la relació entre els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa i els seus àmbits territorials de competència.Diferenciar capacitat processal de legitimació. Enumerar supòsits de legitimació.Classificar les diferents formes de representació i defensa.Diferenciar els diferents actes administratius que poden ser objecte de recurs contenciós administratiu.Assenyalar les diferents opcions d'impugnació de les disposicions de caràcter general.Definir la inactivitat material de l'Administració.
· Detectar el sexisme en el llenguatge.
· Conèixer alternatives, eines i estratègies per elaborar textos i documents administratius inclusius.
· Aprendre a fer un ús no sexista ni discriminatori del llenguatge en els documents institucionals i administratius.
· Detectar el sexisme en el llenguatge. Conèixer alternatives, eines i estratègies per elaborar textos i documents administratius inclusius.
· Aprendre a fer un ús no sexista ni discriminatori del llenguatge en els documents institucionals i administratius.
· Conèixer els riscos associats als aliments, equips, estris i pràctiques de treball.
· Conèixer com controlar aquests riscos avançant-se a la seva ocurrència.
· Reconèixer els comportaments adequats en el personal que participa com a manipulador/a d'aliments a l'última etapa del cicle de la cadena alimentària resolent les situacions concretes que es presenten en el seu lloc de treball.
· Desenvolupar i mantenir un sistema d'autocontrols específic per a l'establiment.
· Realitzar una supervisió efectiva dels manipuladors d'aliments per verificar les pràctiques.
1. Conèixer els riscos associats als aliments, equips, estris i pràctiques de treball.
2. Conèixer com controlar aquests riscos avançant-se a la seva ocurrència.
3. Reconèixer els comportaments adequats en el personal que participa com a manipulador/a d'aliments a l'última etapa del cicle de la cadena alimentària resolent les situacions concretes que es presenten en el seu lloc de treball.
4. Desenvolupar i mantenir un sistema d'autocontrols específic per a l'establiment.
5. Realitzar una supervisió efectiva dels manipuladors d'aliments per verificar les pràctiques.
· Conèixer les característiques del manipulador d'aliments.
· Identificar els diferents tipus d'infecció alimentària.
· Prevenir els diferents tipus d'infecció alimentària.
· Identificar els diferents tipus d'intoxicació alimentària.
· Prevenir els diferents tipus d'intoxicació alimentària.
· Detectar els indicadors de què un aliment està deteriorat.
· Identificar els contaminants biòtics i abiòtics.
· Conèixer els diferents mètodes de conservació d'aliments.
· Conèixer les pautes d'higiene i de pràctica segura de manipulació d'aliments.
Generals:
· Millorar les competències emocionals per gestionar les pròpies emocions i comunicar-se positivament i amb empatia amb el ciutadà.
· Aconseguir un entorn laboral més harmoniós que permeti escenaris de comunicació efectiva i positiva.
Específics:
· Reflexionar sobre com abordar les nostres accions comunicatives en la nova realitat.
· Entendre el funcionament del cervell per saber interpretar les reaccions que tenim davant de les diferents situacions que es donen a la feina.
· Conèixer les bases de la comunicació i les especificitats de la comunicació oral i escrita.
· Identificar les causes de l'estrès negatiu.
· Treballar la Intel·ligència emocional per a aconseguir gestionar positivament les emocions pròpies i les alienes.
· Conèixer i entendre les principals eines per a gestionar de forma eficaç un conflicte.
· Adquirir pautes per aconseguir una negociació eficaç.
· Conèixer les diferents fases de la negociació.
· Aprendre a aplicar l'estratègia pertinent per garantir beneficiar ambdues parts en una situació de negociació específica.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs els conceptes legals, organitzatius i de planificació necessaris per poder portar a terme amb correcció actes públics oficials a les administracions locals.
Aprendre i posar en pràctica pautes bàsiques de comunicació efectiva en un context de servei públic.
Prendre consciència de la diversitat intercultural, les discapacitats i la diversitat funcional.
Conèixer les característiques i principals recursos per atendre persones amb diversitat funcional, sensorial i cognitiva.
Familiaritzar-se amb el llenguatge inclusiu i no sexista.
Promoure les bones pràctiques d'atenció a l'usuari.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs la metodologia idònia per gestionar les expressions i tècniques comunicatives més útils per persuadir, influenciar i convèncer els nostres interlocutors.
· Implementar la tècnica àgil de presentació d'informacions, projectes, etc. PechaKucha.
· Conèixer els components (de contingut i continent) propis de la tècnica PechaKucha.
· Experimentar amb una tecnologia d'edició de presentacions al núvol.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs les bases per parlar en públic, presentar-se, presentar projectes, argumentar opinions, etc. Tenir un estil comunicatiu eficaç és un objectiu que no es garanteix només amb una bona preparació tècnica: també cal un bon nivell d'autoconeixement i de reflexió sobre la pròpia pràctica i la comunicació eficaç.
· Conèixer l'estructura de la Llei 39/2015Conèixer el calendari d'entrada en vigor de la Llei i les normes que deroga.
· Descriure les matèries que són objecte de la nova Llei.
· Conèixer els conceptes d'acte administratiu i procediment administratiu.
· Definir el concepte d'interessat i els seus drets. La capacitat d'obrar i la representació.
· Definir registre electrònic i arxiu electrònic a les administracions públiques.
· Analitzar l'obligació de resoldre.
· Exposar els supòsits i condicions per la publicitat de les normes i els seus efectes.
· Ressaltar la novetat de la regulació de la participació dels ciutadans en l'elaboració de lleis i reglaments.
· Conèixer els conceptes que tracta el Reial Decret en relació a la Propietat intelel·lectual
· Identificar els diferents usos d'una obra
· Diferenciar entre tipus de llicències
· Reconèixer els drets de l'autor segons el tipus d'obra
· Ser conscient del context tecnològic que estem vivim i del seu impacte en la privacitat i en la necessitat de tenir un marc legal que reguli l'ús i el tractament de les dades personals.
· Conèixer les normes de seguretat bàsiques en matèria de protecció de dades i la importància de complir-les.
· Ser conscient que la protecció de dades és una responsabilitat compartida de tots els empleats públics i que cal tenir un paper actiu.
· Dominar els conceptes bàsics sobre protecció de dades i clarificar les confusions més habituals.
· Comprendre les obligacions que tenen els ens locals com a responsables del tractament de dades personals.
· Conèixer com s'ha de procedir en el lloc de treball si tractem dades personals.
· Saber quines son les funcions de la figura de Delegat de Protecció de Dades que han de tenir totes les administracions públiques.
· Conèixer els aspectes més rellevants del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) que és d'obligat compliment per tots els membres de la Unió Europea.
· Saber quins son els drets més importants, el deures que les organitzacions han de complir i com els ciutadans els podem exercir.
· Conèixer el marc legislatiu i conceptual bàsic sobre l'assetjament sexual, per raó de sexe, identitat de gènere i expressió de gènere i orientació sexual.
· Facilitar competències transversals d'identificació, detecció i intervenció sobre possibles situacions d'assetjament sexual, per raó de sexe, identitat de gènere i expressió de gènere i orientació sexual.
· Comprendre el funcionament del protocol, la Comissió i la seva activació.
· Treballar sobre cassos pràctics i exemples d'intervenció previstos en l'activació del Protocol.
· Adquirir competències bàsiques sobre les polítiques d'igualtat de gènere: introducció al marc normatiu i conceptual.
· Identificar els instruments clau per a la introducció de la perspectiva de gènere en les diferents fases de les polítiques públiques.
· Reflexionar entorn l'enfocament de gènere i la transversalitat dins del propi àmbit de treball.
· Adquirir competències bàsiques sobre les polítiques d'igualtat de gènere: marc normatiu i conceptual.
· Identificar els instruments claus per a la introducció de la perspectiva de gènere en les diferents fases de les polítiques publiques.
· Reflexionar entorn l'enfocament de gènere i la transversalitat dins el propi àmbit de treball.
Contextualitzar el marc conceptual i la incorporació de la perspectiva de la igualtat de tracte i la no discriminació (ITND) en tots els àmbits de treball dels ens locals
· Conèixer antecedents i estructura de la llei 40/2015.
· Definir els diferents òrgans implicats.
· Descriure l'estructura i organització de la adm. de l'estat.
· Característiques i ens.
· Definir les tècniques previstes per a complir el principi de cooperació.
· Descriure i delimitar els principis que regeixen l'actuació i les relacions entre les administracions públiques i entitats o organismes vinculats o dependents.
· Destacar les relacions electròniques entre les administracions públiques.
· Conèixer el deure de col·laboració entre administracions públiques.
· Definir els òrgans administratius i els requisits per a la seva creació.
· Definir els òrgans col·legiats i el seu règim jurídic.
· Desenvolupar el concepte de competència administrativa.
· Identificar els factors que intervenen en que una situació sigui ¿difícil' i aclarir en quin podem intervenir.
· Cercar solucions i alternatives a diferents situacions difícils aportades pels participants.
· Saber relativitzar les situacions percebudes com a difícils.
· Reforçar el coneixement envers la intel·ligència emocional.
· Aprofundir en l'autoconeixement de les pròpies creences, emocions i comportaments.
· Esbrinar de quina manera poden influir els propis pensaments, creences i emocions en la forma com afrontem les situacions difícils.
· Utilitzar recursos i estratègies pròpies per gestionar les pròpies emocions davant situacions d'agressivitat i angoixa dels interlocutors.
· Utilitzar recursos i estratègies pròpies per poder gestionar situacions de distorsió emocional dels interlocutors.
· Identificar els factors que fan que una situació sigui "difícil' i aclarir en quin podem intervenir.
· Cercar solucions i alternatives a diferents situacions difícils aportades pels participants.
· Saber relativitzar les situacions percebudes com a difícils.
· Reforçar el coneixement sobre la intel·ligència emocional.
· Esbrinar com poden influir els propis pensaments, creences i emocions en la manera com afrontem les situacions difícils.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs estratègies que et permetin fer front a situacions difícils en l'atenció a la ciutadania (comunicació verbal i no verbal, empatia, escolta activa, etc).
· Reflexionar sobre la diversitat existent en les nostres societats i reconèixer la manera en què operen els estereotips, els prejudicis i els privilegis en la producció de discriminació.
· Comprendre vivencialment l'impacte que les desigualtats estructurals generen en la vida de la persones en base a les seves diferències de gènere, origen, orientació sexual, edat, etc.
· Conèixer la interseccionalitat com a perspectiva per a realitzar intervencions integrals des de l'administració pública.
· Adquirir eines que permetin aplicar estratègies antidiscriminatòries en l'atenció a el públic.
· Reflexionar sobre la diversitat existent en les nostres societats i reconèixer la manera en què operen els estereotips, els prejudicis i els privilegis en relació amb la discriminació.
· Comprendre vivencialment l'impacte que les desigualtats estructurals generen en la vida de la persones en base a les seves diferències de gènere, origen, orientació sexual, edat, etc.
· Conèixer la interseccionalitat com a perspectiva per a realitzar intervencions integrals des de l'administració pública.
· Adquirir eines que permetin aplicar estratègies antidiscriminatòries en l'atenció a la ciutadania.
· Conèixer els tipus de conflictes els elements que intervenen.
· Aprendre a com afrontar els diferents tipus de conflictes.
· Saber com resoldre ràpidament els conflictes i amb resultats profitosos per les dues parts.
· Conèixer conceptes bàsics com són: coaching, mediació, conflicte, problema i resiliència.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a conèixer els principis bàsics i el procés contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.
· Conèixer els mecanismes de la llengua i cultura àrabs.
· Oferir informació bàsica i comprendre demandes senzilles en àrab.
· Formular i contestar preguntes senzilles relacionades amb l'activitat professional.