Acció formativa del BAF
Els fonaments de la direcció de projectes
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Tenir experiència, com a mínim 2 anys, en la gestió de projectes. Disposar de formació inicial en gestió de projectes. O ser comandament d'un àmbit organitzatiu que gestioni projectes o programes.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
23.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   15.00 h
Nombre de participants:
Mínim 9
| Òptim  
10
| Màxim  
12
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Planificar i definir el projecte, establint-ne l'abast, els objectius i els factors crítics d'èxit dins el marc de l'administració pública.

· Gestionar el desenvolupament del projecte, incloent la direcció d'equips, la gestió de riscos, incidències i canvis al llarg del cicle de vida.

· Utilitzar eines tecnològiques de suport, especialment per a la planificació, el seguiment i el control del projecte.

· Assegurar la qualitat i l'avaluació final, definint processos de millora contínua i integrant les parts interessades per assolir els resultats esperats.

Continguts
· Els projectes: elements bàsics. Concepte i característiques. La direcció de projectes. La gestió de la integració del projecte.

· La direcció de projectes a l'administració local. Els projectes en el conjunt de l'activitat de l'administració. Estructura organitzativa i direcció de projectes.

· La gestió de l'abast del projecte. Enfocaments predictiu i adaptatiu en la gestió de l'abast. Els processos de gestió de l'abast.

· La gestió dels riscos del projecte. Els projectes i el risc. La planificació de la gestió de riscos del projecte. La identificació dels riscos. L'anàlisi dels riscos. La planificació de les respostes als riscos. La implementació de les respostes i el monitoratge dels riscos.

· La gestió de la qualitat del projecte. La qualitat dels projectes. La planificació de la qualitat del projecte. El control de la qualitat del projecte.-La gestió de les parts interessades del projecte.

· El projecte i les parts interessades. Identificar les parts interessades del projecte. Planificar la implicació de les parts interessades del projecte. Gestionar la implicació de les parts interessades del projecte. Fer el seguiment de la implicació de les parts interessades del projecte.

· La gestió de l'equip de treball del projecte. Dirigir l'equip de treball. Planificar la gestió
Desenvolupar l'equip de treball del projecte. Dirigir l'equip de treball del projecte. Controlar l'equip de treball del projecte. La dissolució de l'equip de treball.
Metodologia d'impartició
L'acció formativa es desenvolupa en format de taller, on cada participant escull un projecte propi vinculat al seu lloc de treball. Aquest projecte servirà com a base per aplicar els processos associats a la direcció de projectes i per dur a terme les activitats d'avaluació individuals. A les videoformacions es desenvoluparan activitats de caràcter pràctic i debats relacionats amb la resolució d'exercicis i casos representatius de l'administració pública. A més, es donaran les pautes i els elements necessaris que facilitin el treball individual dels participants durant la fase de treball en línia.
Metodologia d'avaluació
S'avaluarà:

· L'aplicació dels aprenentatges realitzats en un projecte real individual amb la realització de les activitats d'avaluació.

· La participació en les sessions de videoformacions i en les dinàmiques plantejades.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director biblioteca Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director centre cívic Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director centre educatiu Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director equipament cultural Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director equipament esportiu Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Serveis de desenvolupament econòmic Director mercat municipal Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Serveis de seguretat ciutadana Inspector policia Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Serveis de seguretat ciutadana Sotsinspector policia Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Transversal Cap secció Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament executiu Transversal Cap servei Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament operatiu Serveis de seguretat ciutadana Sergent policia Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament operatiu Transversal Cap negociat Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Comandament operatiu Transversal Cap unitat Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Directiu Serveis de seguretat ciutadana Cap policia Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Transversal Director àrea Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Transversal Gerent Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Transversal Gerent organisme autònom Planificació, organització i avaluació de serveis públics