Acció formativa del BAF
Identificar i desenvolupar cadenes de valor de negocis en àmbits municipals. Canvi estratègic i talent.
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Requisits:
Curs adreçat als ens locals de la província de Barcelona, preferentment al personal directiu i tècnic que gestionen i executen un projecte subvencionat en el marc de Programa d'Ocupació a la Indústria Local (OIL)
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
40.00 h
| Presencial   30.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 20
| Òptim  
25
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

Objectiu general:
. Que els tècnics municipals participants adquireixin les habilitats i coneixements necessaris (pràctics) per poder desenvolupar de forma més eficient i innovadora la tasca de dinamització socio-econòmica en el seu territori.
Objectius específics:
Facilitar instruments i metodologia als participants perquè puguin:
. Identificar les cadenes de valor dels negocis que tenen en el seu territori.
. Fer exercicis pràctics d'identificació aplicada al seu territori.
. Entendre els reptes d'aquestes cadenes i veure exemples de com treballar-hi.
. Debatre casos pràctics d'entorns complexos per dotar als participants del curs d'una visió àmplia i pragmàtica per prendre decisions estratègiques pel seu territori.

Continguts
Mòdul 1: Identificació de cadenes de valor de negoci en un territori.
. Conceptes i metodologia.
. Com fer el mapeig de les cadenes de negoci en el territori de l'alumne.
. El procés de mapeig i la interrelació amb les empreses
. Exemples de processos de mapeig en entorns complexes i casos pràctics.
Mòdul 2: Reptes de les cadenes de valor de negoci.
. Eines per a identificar reptes de les empreses que conformen la cadena de valor.
. Importància de l'estratègia empresarial i la seva relació amb l'entorn.
. Debat de casos pràctics.
Mòdul 3: Dels reptes a les actuacions potencials.
. Eines i procés per passar dels reptes a les accions.
. Models de col·laboració público-privada.
. El talent humà en la cadena de valor de negoci.
. Exemples d'accions de diferents cadenes de valor.
Metodologia d'impartició
Metodologia enfocada a la realitat de les entitats locals i la seva relació amb les empreses. Es farà èmfasi en el debat i l'intercanvi d'idees. L'alumne accedirà a la plataforma on line per realitzar un mapeig del seu territori.
Metodologia d'avaluació
Acreditació amb una assistència del 100% i subjecte a la realització d'un exercici d'aplicació pràctica (mapeig del territori) vinculada al pla docent de l'activitat formativa.