Acció formativa del BAF
Introducció a la gestió i mediació de conflictes
Àmbit promotor de la formació:
Servei de Convivència, Diversitat, Infància i Persones Grans
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
17.50 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   17.50 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

. Facilitar un canvi de percepció i de posicionament dels empleats municipals davant dels ciutadans en situació de conflicte. Enfortir les capacitats del personal municipal per a la gestió de conflictes.. Emmarcar i afrontar aquelles situacions de crisi que puguin ser abordades des de la mediació.. Conèixer el funcionament dels serveis de mediació ciutadana que gestionen els conflictes a partir de la participació activa i responsable de la ciutadania.¿¿¿¿¿

Continguts
. Conflictes ciutadans. Terminologia. El conflicte des de la perspectiva de la mediació. Tècniques per responsabilitzar la ciutadania. Tècniques comunicatives professionals. Tècniques de mediació lligades a la comunicació. Tècniques de creativitat en mediació. Tècniques comunicatives pel diàleg amb les parts. Models d'intervenció en mediació ciutadana a Catalunya.. Derivació de casos. Treball conjunt amb els serveis de mediació. Anàlisi de casos. Treball en grup. Casos pràctics
Metodologia d'impartició
S¿utilitzarà la tècnica apreciativa com a mètode. Es promourà la socialització dels coneixements de la pràctica individual per a la millora de la tasca professional de totes les persones participants:- Detecció de necessitats professionals- Exposició te
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament operatiu Serveis de seguretat ciutadana Caporal policia Actuació policial de proximitat a la ciutadania i comunitària
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Suport operatiu Serveis de seguretat ciutadana Agent policia Actuació policial de proximitat a la ciutadania i comunitària
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic participació ciutadana Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana