Objectius
· Objectiu general:
· Conèixer les principals característiques, diferències i usos del CV per competències i de la BIO.
· Objectius específics:
· Entrenar la detecció i definició de les competències al CV: formes d'evidenciar-les i de descriure-les.
· Entrenar la detecció i descripció del capital competencial a través de l'anàlisi funcional.
· Conèixer a fons el contingut de la BIO: quin i per a què. La importància de la creativitat i de la narració.
· Entrenar el disseny d'una BIO i la detecció i descripció de les competències.
· Conèixer diferents tècniques, recursos i estratègies per a millorar currículums i/o BIO.
· Entrenar la millora de currículums aplicant els recursos i tècniques apresos.
· Aplicar tots els coneixements i tècniques adquirides en el propi CV.
· Entrenar la redacció i disseny de la pròpia BIO.
Continguts
· Les competències al CV: Introducció sobre el CV i la BIO per a conèixer els dos productes.
· Entrenament de la definició de les competències dins del CV.
· La BIO. Construcció del relat per competències:
· Entrenament per a identificar competències analitzant les funcions i tasques d'una activitat laboral pròpia. Com bolcar aquesta informació al CV o la BIO.
· Exposició sobre els aspectes més rellevants per dissenyar una BIO.
· Pràctica en grups petits per a entrenar la definició de les competències dins de la BIO.
· Optimitzar currículums / BIO:
· Introducció participada per a conèixer com millorar currículums amb poca experiència, canvi de sector i buits en la trajectòria professional.
· Entrenament de l'aplicació de recursos i estratègies que permeten millorar aquest tipus de currículums i/o BIO.
· El meu CV per competències i la meva BIO:
· Revisió del propi CV per millorar-lo aplicant tot el coneixement adquirit.
· Activitat individual per a redactar la pròpia BIO.
· Posada en comú i propostes de millora.
Metodologia d'impartició
Sessions pràctiques on l'aprenentatge s'adquireix a partir de l'experimentació, l'entrenament i l'anàlisi compartit. Es plantejaran casos que es treballaran en subgrups i gran grup.
Metodologia d'avaluació
La docent plantejarà a l'aula virtual activitats de caire obligatori que serviran per a avaluar els coneixements adquirits per les participants. Acreditació d'aprofitament per assistir el 100% de les hores, qualificació d'exercicis i/o treball d¿APTE/A i fet el qüestionari d'avaluació. Per a les hores de videoformació, connexió del 100% amb la càmera activada, nom de qui participa i ens local de la persona autoritzada. Només s'acredita l'aprofitament.