Acció formativa del BAF
Noves competències digitals pel futur del mercat de treball. Model DigComp i tècniques d'identificació per evidències
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Requisits:
· Personal directiu i tècnic d'ens locals de la província amb funcions relacionades amb el desenvolupament econòmic local i l'ocupació o que tinguin interès en aquesta matèria. I preferentment qui gestiona i executa projectes subvencionats en el marc del Programa Talent, Treball i Tecnologia.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
12.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   4.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Conèixer quines són les noves competències digitals pel present i futur del mercat de treball.
Entendre el marc de referència europeu DigComp.
Reflexionar sobre l'aplicació d'aquest model o similar als Serveis Locals d'Ocupació.
Conèixer les diferents tècniques per identificar competències.
Saber detectar evidències de competències digitals i dissenyar exercicis d'identificació.

Continguts
Models de competències que incorporen les competències digitals.
Marc europeu de competències digitals DigComp.
La importància de les competències digitals per millorar l'ocupabilitat de les persones.
Tècniques per identificar competències.
Identificació de comportaments associats a competències digitals.
Disseny d'exercicis d'identificació de competències digitals a través del "management audit".
Exemples d'aplicació a diferents ocupacions.
Metodologia d'impartició
Metodologia basada en l'exposició de conceptes i l'anàlisi de casos. Estarà enfocat a la realitat de les entitats locals i la seva relació amb els usuaris, fent èmfasi en el debat i intercanvi d'idees per assimilar continguts.