Acció formativa del BAF
Preparació de l'expedient de contractació i redacció de plecs
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis Jurídics
Requisits:
· Només adreçada a personal tècnic amb coneixements de gestió de projectes
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació
Durada:
12.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   12.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 20
| Òptim  
25
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Conèixer els principis bàsics i el procés de contractació en tot allò que afecta a la feina d'una persona tècnica

Continguts
1. Introducció a la contractació pública: Tot el que un treballador públic ha de saber:
· El perquè de la contractació pública.
· Àmbit subjectiu i objectiu de la contractació pública.
· Com s' organitza la contractació pública
· Els principis de la contractació pública.
· Els tipus de contractes.
· Els procediments d'adjudicació dels contractes: Procediment obert, Procediment obert simplificat, Procediment obert simplificat abreujat, Procediment amb negociació, El contracte menor.
· Objecte del contracte i preu.
· Capacitat i solvència.
2. La preparació de l'expedient de contractació, l'element clau: La memòria justificativa del contracte.
3. Els PPT i PCAPS. Diferències i responsabilitats.
4. Els continguts dels plecs de prescripcions tècniques en contractes de subministrament. Parts fixes i variables.
5. Els continguts dels plecs de prescripcions tècniques en contractes de serveis. Parts fixes i variables.
6. Els continguts dels plecs de prescripcions tècniques en contractes d'obres. Parts fixes i variables.
7. Concreció de la classificació i/o solvència de les empreses licitadores.
8. Els criteris de valoració de les ofertes en el plec de clàusules administratives particulars.
9. Càlcul i fixació del pressupost base de licitació en el plec de clàusules administratives particulars.
10. Els supòsits de modificació del contracte.
11. Obligacions del contractista i penalitats.
12. El control de l'execució del contracte i la figura del responsable del contracte.
Metodologia d'impartició
Es portarà a terme una breu introducció del marc normatiu i es treballarà sobre casos pràctics.
Metodologia d'avaluació
Durant les sessions síncrones es portaran a terme exercicis per comprovar l'assimilació dels continguts del curs i bàsicament es tindrà en compte l'assistència de les persones participants