Recurs formatiu
Repensant l’educació avui. Compartim i construïm el canvi educatiu

Aquest Destil·lat estableix que repensar l’educació avui és una responsabilitat institucional que l’administració dels estats complexos ha assumit com a pròpia, en tots els espais de participació ciutadana. Descriu que qualitat i equitat són dues línies estratègiques que sustenten la innovació i donen els valors de referència per crear experiències locals, xarxes d’interessos comuns, i tarannà social compromès amb la renovació de processos i la millora dels resultats en un territori. Exposa un conjunt d’idees clau vers la innovació en educació i conclou, per una banda, que les bones pràctiques que assoleixen els objectius específics de millora en un territori requereixen necessàriament l’adaptació de recursos i processos per a la seva transferibilitat. I per altra banda, que la innovació no pot ser un model tancat d’actuació predefinida, sinó un espai compartit per elaboració de propostes vers horitzons dinàmics que facin possible un món millor per a tothom.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 3 d’aquesta col·lecció.
Neus Lorenzo, professora a la UAB i cofundadora de la Transformation Society, entitat especialitzada en formació, comunicació i anàlisis de realitats complexes.

Format:
Promotor:
Temàtica:
Descriptor:
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència