·Comprendre el paper de la llum com a medi d'expressió a l'espectacle en viu.
·Descriure les funcions de la llum a escena i les propietats controlables de la llum.
·Descriure la constitució, funcionalitats i característiques tècniques dels equips de luminotècnia espectacular:
oProjectors (convencionals i robotitzats)
oEquips de regulació
oFonts de llum
oXarxes de comunicació DMX.
oTaules de control de la il·luminació
oAccessoris i cablat
·Muntar equips d'il·luminació a partir d'un plànol.
·Aplicar principis elementals d'il·luminació. La direcció de la llum Tècniques d'il·luminació estàndard a l'escenari.
·Aplicar els principis de prevenció i treball segur als processos de la luminotècnia espectacular.
Definició
Muntar i desmuntar equips escenotècnics segons l’especialitat (luminotècnia, maquinària escènica so entre d’altres) i tenir cura del seu correcte ús i funcionament durant la funció atenent als condicionants artístics, tècnics i de seguretat del públic i treballadors.
La competencia implica ...
Operació dels equips durant la representació (control de la il·luminació, el so , el moviment dels elements escènics, entre d’altres).
Redacció i interpretació de documentacions tècniques (quadern de funció, fitxes tècniques d’espectacles, fitxa tècnica del local de representació...).
Dibuix i interpretació de plànols d’implantacions d’espectacles.
Bases teòriques i tècniques: electricitat, tècniques de so, suspensió de càrregues entre d’altres.
Tipologies d’espais escènics.
Processos de producció i creació d’espectacles.
Arts escèniques: gèneres, dramatúrgia.
Normativa bàsica en relació a la seguretat del públic en espectacles i esdeveniments. Plans d’emergència i evacuació.
Prevenció de riscos específics de les activitats tècniques a l’escenari.
Nivells
·Valorar el so com a element significatiu en la dramatúrgia d'un espectacle en viu.
·Identificar les característiques del so com a fenomen físic i els fenòmens acústics que l'afecten. Descriure el funcionament de la percepció sonora de l'oïda humana.
·Descriure les característiques funcionals i constitució dels diferents equips utilitzats en la sonorització d'espectacles en viu.
·Aplicar els coneixements sobre el funcionament i característiques dels equips als treballs per tal d'efectuar la sonorització i la mescla en directe.
·Utilitzar les tècniques i processos de manipulació i muntatge d'equips per a la sonorització d'espectacles en viu.
·Identificar les tasques i feines que desenvolupa un tècnic de so en l'espectacle en viu en funció del gènere d'espectacle i els condicionants artístics, tècnics i econòmics.
·Reconèixer els paràmetres i aplicar els procediments fonamentals per a la sonorització d'espectacles en viu.
·Aplicar la PRL en totes les fases del treball de sonorització d'un espectacle.
·Impartit per prevencionistes tècnics de l'espectacle i contextualitzat per als treballs a l'escenari, el curs té com a objectiu sensibilitzar al tècnic en la prevenció de riscos així com capacitar-lo per col·laborar en la gestió de la prevenció al teatre.
¿Amb la finalització del curs s'obté el títol de Tècnic nivell Bàsic en PRL segons el que disposa el RD 39/1997, atorgat per l'ESTAE (Institut del Teatre de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya).
·Descriure el funcionament i les característiques elèctriques del protocol DMX-512.
·Reconèixer els diferents components i equips que constitueixen un sistema de comunicació via DMX per a l'espectacle en viu.
·Planificar el sistema i seleccionar els elements que el constitueixen atenent a les especificacions tècniques dels equips i a les necessitats de l'espectacle o esdeveniment.
·Muntar xarxes de comunicació DMX per a sistemes d'il·luminació i altres dispositius accessoris i d'efectes.
·Resoldre els problemes més freqüents en les instal·lacions de DMX.
·Aplicar consignes de seguretat i PRL en l'ús dels sistemes DMX.
·Efectuar el manteniment dels equips.