Aprenentatge permanent

34 recursos i/o accions formatives relacionades

Recurs

Es considera eficiència lectora la capacitat de llegir i entendre ràpidament un text. Aquesta capacitat pot entrenar-se a partir de diferents tècniques que afecten la mecànica lectora i el procés de desxiframent i comprensió del text. Aquest document exposa els principals conceptes relacionats amb la matèria i presenta una sèrie d'exercicis per desenvolupar aquestes habilitats.
Autoria: Mònica Jal
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Agrupació
Eficiència lectora
Recurs

Els Entorns Personals d'Aprenentatge (EPA) sorgeixen com a metodologia per aprendre de manera informal, contínua i col·laborativa. El document presenta les característiques generals que ha de tenir un bon EPA i presenta diverses eines digitals que poden contribuir a crear aquest entorn i fer-lo operatiu a les nostres necessitats.
Autoria: María José Parra Rocha
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Agrupació
Eines i recursos per a l'aprenentatge
Recurs

Òscar Dalmau, apassionat de la creativitat i la innovació en l'aprenentatge corporatiu, ens parla sobre l'evolució, altres models i pràctiques innovadores de la formació a l'aprenentatge en les organitzacions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Audiovisual
Agrupació
Formació
Recurs

El recurs formatiu que teniu a les mans pretén ser una guia explicativa de cadascuna de les competències professionals definides en el Diccionari de competències per al desenvolupament professional dels empleats/des dels ens locals, entés com un instrument tècnic dins del model de formació impulsat per la Direcció de Serveis de Formació (DSF). Esperem que us serveixi per comprendre-les millor i per reflexionar sobre la vostra pràctica diària i sobre els aspectes on podeu incidir cap a la millora i creixement professional.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Formació per competències
Acció formativa

L'objectiu és que cada biblioteca pugui catalogar els diferents tipus de documents.

Videoformació
Durada
4 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar un club de lectura virtual a la biblioteca pública.

Videoformació
Durada
3 h
Acció formativa

Llegir amb més rapidesa i millr comprensió lectora
Augmentar el nivell de comprensió lectora
Recordar bé el que s’ha llegit tot gaudint de la lectura

Videoformació amb aula virtual
Durada
8 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Presencial
Durada
8 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Videoformació
Durada
9 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar espais joves a les biblioteques.

Videoformació amb aula virtual
Durada
8 h
Acció formativa

- Conèixer i practicar el procés de cura de continguts per afegir valor als continguts presents a la xarxa.
- Experimentar i aplicar casos reals de cura de continguts a través de diversos programaris i aplicacions, coneixent-ne avantatges i inconvenients.
- Reflexionar sobre el valor professional de filtrar continguts en una època d'infoxicació, fake news i desinformació en línia, de la teoria a la pràctica.
-Saber quins perfils i amb quines eines tenir presència per poder trobar informació de qualitat i difondre contingut amb valor per a un conjunt d'usuaris.

Presencial amb suport virtual
Durada
8 h
Acció formativa

• Proporcionar al personal de la XBM habilitats i competències per a la dinamització d’activitats.
• d’alfabetització i capacitació digital a partir de reptes sorgits de la comunitat per minimitzar l’escletxa digital.
• Apoderar els ciutadans adults creant programacions que donin resposta als seus processos vitals (laboral, social, cultural, memòria i patrimoni, oci, creació, etc.)
• Apoderar els nenes i nenes a través del joc, robòtica i programació.
• Aprendre a utilitzar la tecnologia com a eina de transformació social inclusiva.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12 h
Acció formativa

- Llegir amb rapidesa.
- Comprendre el que es llegeix.
- Adaptar la velocitat i la comprensió lectora al tipus de text que es llegeix i a la intenció o projecte per a la qual es llegeix.
- Recordar bé el que s’ha llegit.

Presencial amb suport virtual
Durada
10 h
Acció formativa

- Identificar les tecnologies emergents més populars.
- Diferenciar les particularitats de les diferents tecnologies.
- Conèixer algunes aplicacions o usos de les tecnologies emergents.

En línia
Durada
1 h
Acció formativa

- Comprendre la importància d'aprendre a aprendre i la necessitat de disposar d'un entorn personal d'aprenentatge.
- Conèixer i utilitzar les diferents eines digitals seleccionades per optimitzar l'adquisició i compartir el coneixement.
- Dissenyar una primera versió del seu propi entorn personal d'aprenentatge.

Videoformació amb aula virtual
Durada
8 h
Acció formativa

- Comprendre la importància d'aprendre a aprendre i la necessitat de disposar d'un entorn peronal d'aprenentatge.
- Conèixer i utilitzar les diferents eines digitals seleccionades per optimitzar l'adquisició i compartir el coneixement.
- Dissenyar una primera versió del seu propi entorn personal d'aprenentatge.

Presencial
Durada
6 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar un club de lectura a la biblioteca pública per als joves

Videoformació amb aula virtual
Durada
8 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar un club de lectura a la biblioteca pública

Presencial
Durada
12 h
Acció formativa

Oferir eines i recursos sobre l'edició de fotografies amb el mòbil.

Videoformació amb aula virtual
Durada
8 h
Acció formativa

- Conèixer els conceptes bàsics de la gamificació.
- Entendre les potencialitats de la tècnica de la gamificació.
- Conèixer diversos casos d’èxit.
- Experimentar la gamificació a la vegada que s’utilitza.

En línia
Durada
1 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Presencial
Durada
4 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Videoformació
Durada
4 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Presencial
Durada
4 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Videoformació
Durada
6 h
Acció formativa

Aprofitar tots els recursos, stories, reels, etc. i com fer fotos més artístiques.

Videoformació amb aula virtual
Durada
8 h
Acció formativa

Oferir recursos sobre literatura infantil als professionals de les àrees infantils de les biblioteques.
Donar suport a la dinamització de la lectura adreçada a infants i famílies.

Presencial
Durada
12 h
Acció formativa

• Oferir recursos sobre literatura infantil als professionals de les àrees infantils de les biblioteques.
• Donar suport a la dinamització de la lectura adreçada a infants i famílies.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12 h
Acció formativa

Aprofundir en la temàtica de la literatura infantil i juvenil.

Presencial
Durada
12 h
Acció formativa

Aprofundir en la temàtica de la literatura infantil i juvenil.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a oferir recomanacions de novel·la, així com itineraris de lectura als lectors.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12 h
Acció formativa

Conèixer les particularitats de la tecnologia 5G
Diferenciar la tecnologia 5G de la tecnologia 4G
Identificar els usos i la incidència del 5G en diferents àmbits

En línia
Durada
2 h
Acció formativa

Conèixer les xarxes socials més habituals
Identificar l’ús i les opcions de les diferents xarxes socials
Analitzar l’impacte de les diferents xarxes socials
Establir quina és la meva presència online actual
Elaborar un Pla de Comunicació Digital segons les necessitats detectades
Conèixer bones pràctiques per millorar la nota presència online

En línia
Durada
2 h
Acció formativa

Dotar les biblioteques de recursos perquè defineixin la seva estratègia de continguts per a les xarxes socials (objectius, audiència, línia editorial, canals i calendari). Reflexionar sobre la importància dels continguts.
Crear un pla d'estratègia de continguts per a les xarxes socials.
Conèixer estratègies de màrqueting de continguts.

Presencial
Durada
16 h
Acció formativa

• Dotar les biblioteques de recursos perquè defineixin la seva estratègia de continguts per a les xarxes socials (objectius, audiència, línia editorial, canals i calendari). Reflexionar sobre la importància dels continguts.
• Crear un pla d'estratègia de continguts per a les xarxes socials.
• Conèixer estratègies de màrqueting de continguts.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12 h