Aprenentatge permanent

35 recursos i/o accions formatives relacionades

Recurs

Aquest recurs té un doble objectiu: practicar l'escolta, la lectura i la comprensió en anglès mentre descobreixes quines són les claus per aprendre idiomes i quines són les creences limitadores que sovint ens bloquegen i desmotiven. Disposes de vídeos amb subtítols en anglès i català, transcripcions i un full de treball per practicar pas a pas.

Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Agrupació
Aprenentatge d'idiomes
Resource new until
Nou
Recurs

Es considera eficiència lectora la capacitat de llegir i entendre ràpidament un text. Aquesta capacitat pot entrenar-se a partir de diferents tècniques que afecten la mecànica lectora i el procés de desxiframent i comprensió del text. Aquest document exposa els principals conceptes relacionats amb la matèria i presenta una sèrie d'exercicis per desenvolupar aquestes habilitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Agrupació
Eficiència lectora
Recurs

Una de les grans característiques del nostre cervell és la plasticitat, és a dir, la capacitat de produir respostes més complexes a mesura que els estímuls ambientals són més exigents. Per això convé entrenar-lo i així poder millorar les nostres habilitats dia a dia.
Et proposem una sèrie de preguntes que requereixen la teva atenció.

Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Agrupació
Eines i recursos per a l'autoaprenentatge
Resource new until
Nou
Recurs

Els Entorns Personals d'Aprenentatge (EPA) sorgeixen com a metodologia per aprendre de manera informal, contínua i col·laborativa. El document presenta les característiques generals que ha de tenir un bon EPA i presenta diverses eines digitals que poden contribuir a crear aquest entorn i fer-lo operatiu a les nostres necessitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Agrupació
Eines i recursos per a l'autoaprenentatge
Recurs

Òscar Dalmau, apassionat de la creativitat i la innovació en l'aprenentatge corporatiu, ens parla sobre l'evolució, altres models i pràctiques innovadores de la formació a l'aprenentatge en les organitzacions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Audiovisual
Agrupació
Formació
Recurs

El recurs formatiu que teniu a les mans pretén ser una guia explicativa de cadascuna de les competències professionals definides en el Diccionari de competències per al desenvolupament professional dels empleats/des dels ens locals, entés com un instrument tècnic dins del model de formació impulsat per la Direcció de Serveis de Formació (DSF). Esperem que us serveixi per comprendre-les millor i per reflexionar sobre la vostra pràctica diària i sobre els aspectes on podeu incidir cap a la millora i creixement professional.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Formació per competències
Recurs

En aquest recurs aprendràs els conceptes bàsics de la gamificació d’una forma senzilla.
A més, mostrem diversos casos d’èxit que et permetran entendre molt ràpidament les potencialitats d’aquesta tècnica.
Aprèn la gamificació alhora que l’apliques!

Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Agrupació
Gamificació
Resource new until
Nou
Acció formativa

Llegir amb més rapidesa i millr comprensió lectoraAugmentar el nivell de comprensió lectoraRecordar bé el que s’ha llegit tot gaudint de la lectura

Videoformació amb aula virtual
Durada
8,0 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Presencial
Durada
8,0 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Videoformació
Durada
9,0 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar espais joves a les biblioteques.

Videoformació amb aula virtual
Durada
8,0 h
Acció formativa

- Conèixer i practicar el procés de cura de continguts per afegir valor als continguts presents a la xarxa.- Experimentar i aplicar casos reals de cura de continguts a través de diversos programaris i aplicacions, coneixent-ne avantatges i inconvenients. - Reflexionar sobre el valor professional de filtrar continguts en una època d'infoxicació, fake news i desinformació en línia, de la teoria a la pràctica. -Saber quins perfils i amb quines eines tenir presència per poder trobar informació de qualitat i difondre contingut amb valor per a un conjunt d'usuaris.

Presencial amb suport virtual
Durada
8,0 h
Acció formativa

•Proporcionar al personal de la XBM habilitats i competències per a la dinamització d’activitats.•d’alfabetització i capacitació digital a partir de reptes sorgits de la comunitat per minimitzar l’escletxa digital.•Apoderar els ciutadans adults creant programacions que donin resposta als seus processos vitals (laboral, social, cultural, memòria i patrimoni, oci, creació, etc.)•Apoderar els nenes i nenes a través del joc, robòtica i programació.•Aprendre a utilitzar la tecnologia com a eina de transformació social inclusiva.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12,0 h
Acció formativa

- Llegir amb rapidesa.- Comprendre el que es llegeix.- Adaptar la velocitat i la comprensió lectora al tipus de text que es llegeix i a la intenció o projecte per a la qual es llegeix.- Recordar bé el que s’ha llegit.

Presencial amb suport virtual
Durada
10,0 h
Acció formativa

- Identificar les tecnologies emergents més populars.- Diferenciar les particularitats de les diferents tecnologies.- Conèixer algunes aplicacions o usos de les tecnologies emergents.

En línia
Durada
1,0 h
Acció formativa

- Comprendre la importància d'aprendre a aprendre i la necessitat de disposar d'un entorn personal d'aprenentatge.- Conèixer i utilitzar les diferents eines digitals seleccionades per optimitzar l'adquisició i compartir el coneixement.- Dissenyar una primera versió del seu propi entorn personal d'aprenentatge.

Videoformació amb aula virtual
Durada
8,0 h
Acció formativa

- Comprendre la importància d'aprendre a aprendre i la necessitat de disposar d'un entorn peronal d'aprenentatge.- Conèixer i utilitzar les diferents eines digitals seleccionades per optimitzar l'adquisició i compartir el coneixement.- Dissenyar una primera versió del seu propi entorn personal d'aprenentatge.

Presencial
Durada
6,0 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar un club de lectura a la biblioteca pública per als joves

Videoformació amb aula virtual
Durada
8,0 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar un club de lectura a la biblioteca pública

Presencial
Durada
12,0 h
Acció formativa

Oferir eines i recursos sobre l'edició de fotografies amb el mòbil.

Videoformació amb aula virtual
Durada
8,0 h
Acció formativa

- Conèixer els conceptes bàsics de la gamificació.- Entendre les potencialitats de la tècnica de la gamificació.- Conèixer diversos casos d’èxit.- Experimentar la gamificació a la vegada que s’utilitza.

En línia
Durada
1,0 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Presencial
Durada
4,0 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Videoformació
Durada
4,0 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Presencial
Durada
4,0 h
Acció formativa

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Videoformació
Durada
6,0 h
Acció formativa

Aprofitar tots els recursos, stories, reels, etc. i com fer fotos més artístiques.

Videoformació amb aula virtual
Durada
8,0 h
Acció formativa

Oferir recursos sobre literatura infantil als professionals de les àrees infantils de les biblioteques.Donar suport a la dinamització de la lectura adreçada a infants i famílies.

Presencial
Durada
12,0 h
Acció formativa

•Oferir recursos sobre literatura infantil als professionals de les àrees infantils de les biblioteques.•Donar suport a la dinamització de la lectura adreçada a infants i famílies.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12,0 h
Acció formativa

Aprofundir en la temàtica de la literatura infantil i juvenil.

Presencial
Durada
12,0 h
Acció formativa

Aprofundir en la temàtica de la literatura infantil i juvenil.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12,0 h
Acció formativa

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a oferir recomanacions de novel·la, així com itineraris de lectura als lectors.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12,0 h
Acció formativa

Conèixer les particularitats de la tecnologia 5GDiferenciar la tecnologia 5G de la tecnologia 4GIdentificar els usos i la incidència del 5G en diferents àmbits

En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

Conèixer les xarxes socials més habitualsIdentificar l’ús i les opcions de les diferents xarxes socialsAnalitzar l’impacte de les diferents xarxes socialsEstablir quina és la meva presència online actualElaborar un Pla de Comunicació Digital segons les necessitats detectadesConèixer bones pràctiques per millorar la nota presència online

En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

Dotar les biblioteques de recursos perquè defineixin la seva estratègia de continguts per a les xarxes socials (objectius, audiència, línia editorial, canals i calendari). Reflexionar sobre la importància dels continguts.Crear un pla d'estratègia de continguts per a les xarxes socials.Conèixer estratègies de màrqueting de continguts.

Presencial
Durada
16,0 h
Acció formativa

•Dotar les biblioteques de recursos perquè defineixin la seva estratègia de continguts per a les xarxes socials (objectius, audiència, línia editorial, canals i calendari). Reflexionar sobre la importància dels continguts.•Crear un pla d'estratègia de continguts per a les xarxes socials.•Conèixer estratègies de màrqueting de continguts.

Videoformació amb aula virtual
Durada
12,0 h