·Descriure la composició i funció de les instal·lacions tècniques (luminotècnia, maquinària, so) d'un espai dedicat a la producció/explotació d'espectacles (luminotècnia, maquinària, so).
·Descriure els principals elements dels equips de maquinària, luminotècnia i so, així com les seves funcions, arquitectura i usos.
·Interpretar les documentacions tècniques de l'espectacle per extreure'n els condicionants per a l'explotació.
·Interpretar i contextualitzar el contingut de les especificacions tècniques d'un espai o d'un espectacle per tal de poder participar en els processos de definició i negociació de les condicions tècniques.
·Dur a terme els processos de treball vinculats a la preparació i execució de la funció.
·Valorar la complexitat de les interaccions entre els equips tècnics. Incorporar el treball en equip com a competència clau a l'escenari.
·Adquirir una actitud de vigília envers la seguretat el públic la prevenció de riscos laborals en les activitats escèniques.
Definició
Planificar tots els aspectes tècnics i logístics de la representació d’un espectacle en viu, així com coordinar i supervisar els processos de muntatge, servei de funció, desmuntatge i manteniment tenint en compte els condicionants artístics, tècnics, econòmics i de seguretat del públic i dels treballadors.
La competencia implica ...
Arquitectura i funcionament de les instal·lacions d’escenotècnia.
Organització i funcionament de l’escenari. Processos de treball del diferents col·lectius tècnics segons especialitats. Supervisió muntatges i d’assajos tècnics.
Normativa relativa a la seguretat del públic en espectacles i esdeveniments. Plans d’emergència i evacuació.
Supervisió del compliment de les consignes de seguretat.
Prevenció de riscos específics de les activitats tècniques a l’escenari.
Normativa industrial sobre equips e instal·lacions d’escenotècnia.
Normativa municipal relacionada l’exhibició d’espectacles, ús de l’espai públic etc.
Procés de producció d’un espectacle en viu.
Coneixement de les necessitats dels artistes segons gènere (música, dansa, teatre, circ...).
Arts escèniques: gèneres, dramatúrgia.
Bases teòriques i tècniques: electricitat, tècniques de so, suspensió de càrregues entre d’altres.
Nivells
·Identificar els elements de disseny organitzatiu d'una organització dedicada a l'exhibició d'espectacles i analitzar la correspondència entre model organitzatiu, objectius i entorn.
·Conèixer les tasques del DT i el seu encaix a les diferents formes d'organització de les empreses de producció i explotació d'espectacles.
·Aplicar els principis de gestió de projectes a les tasques de la DT.
·Gestionar el procés d'acollida d'una companyia.
·Determinar les tasques per a l'adequació de l'espai de representació.
·Identificar les tasques pròpies relacionades amb la gestió de la prevenció de riscos laborals i la seguretat del públic.
·Identificar les tasques pròpies relacionades amb el manteniment de les instal·lacions i els equips.
·Conèixer les funcions pròpies de la direcció, habilitats directives i lideratge.
·Determinar el marc de relacions amb la direcció de l'equipament i la producció.
·Gestionar la documentació en què es basa la gestió del DT.
·Conèixer el marc legal de l'activitat.
·El curs té com a objectiu proporcionar al tècnic d'escenari les competències relacionades amb la utilització dels motors i les seves aplicacions a l'escenari, a partir de la formalització dels principis físics i tècnics en què es basen els equips motoritzats, en el treball diari a l'espectacle en viu, així com l'aplicació de la seguretat en el seu ús.
·Descriure els principis generals de l'electromecànica relatius als motors elèctrics, la seva tipologia i models constructius.
¿Interpretar les fitxes de característiques tècniques dels motors.
·Analitzar la constitució i funcionament dels sistemes motoritzats més comuns a l'espectacle (polispats, line shaft, controladors de velocitat...)
·Seleccionar el motor o sistema adequat per a una aplicació escènica definida per paràmetres d'esforç, velocitat del desplaçament i recorregut.
·Moviment vertical (elevació) i horitzontal (tracció). Giratoris.
·Establir protocols per a la utilització dels motors a l'escenari.
·Integrar la prevenció de riscos en el treball de moviment de càrregues a l'escenari.
·Impartit per prevencionistes tècnics de l'espectacle i contextualitzat per als treballs a l'escenari, el curs té com a objectiu sensibilitzar al tècnic en la prevenció de riscos així com capacitar-lo per col·laborar en la gestió de la prevenció al teatre.
¿Amb la finalització del curs s'obté el títol de Tècnic nivell Bàsic en PRL segons el que disposa el RD 39/1997, atorgat per l'ESTAE (Institut del Teatre de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya).