Gestió i coordinació de competències municipals en educació

Aquest Destil·lat estableix el que s’entén per èxit educatiu, fracàs escolar i abandonament escolar prematur (AEP). Exposa els principals indicadors pel cas de Catalunya, els factors explicatius de l’AEP i el marc de les intervencions davant l’AEP.
Descriu els principals reptes per fer front a l’AEP i, finalment, proposa un conjunt de polítiques i programes municipals per combatre l’AEP.

La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual.

Autora: Aina Tarabini

Les decisions de planificació educativa preses des de l’àmbit local són claus per a reduir les desigualtats en l’accés a l’escolarització així com també en el procés i els resultats educatius de l’alumnat, especialment en el cas dels col·lectius més vulnerables. Aquesta guia, realitzada per Xavier Bonal i Adrian Zancajo, emmarca la importància de l’equitat en la gestió dels sistemes educatius i analitza el marc normatiu municipal i els principals instruments de que disposen els ajuntaments a l’hora d’implementar polítiques municipals de planificació de l'educació.

La col·lecció Guies de política educativa local ofereix uns materials breus de consulta sobre l’aplicació de les polítiques educatives en l’àmbit municipal.

• Conèixer les bases de la planificació educativa per a l’equitat.
• Conèixer els instruments de la planificació educativa i la correcció de les desigualtats.
• Conèixer bones pràctiques en la planificació educativa per a l’equitat.
• Conèixer els instruments per a l'escolaritat equilibrada.
• Conèixer com fer la planificació i prospecció escolar.

Videoformació + en línia