Acció formativa del BAF
Col·laboració de la policia local en la seguretat alimentària municipal: control sanitari del transport, vigilància dels establiments alimentaris
Àmbit promotor de la formació:
Gabinet de Prevenció i Seguretat
Requisits:
És recomanable haver realitzat el curs "Normativa i protocols en la inspecció de locals de pública concurrència"
Modalitat:
taller
Canal:
Durada:
5.00 h
| Presencial   5.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim
| Màxim
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

. Ser capaç de coordinar les actuacions entre la policia local i els equips municipals de seguretat alimentària.
. Saber efectuar el control sanitari d’aliments en el transport i en els establiments minoristes d’alimentació. Conèixer les mesures correctores aplicables.
. Saber aplicar els coneixements tècnics en l’àmbit de la seguretat alimentària necessaris per a desenvolupar les funcions de la policia local.
. Identificar els aspectes legals, actes, protocols i procediments relatius a la higiene dels productes alimentaris.
. Conèixer les deficiències i les condicions de risc sanitari

Continguts
. El control sanitari d’aliments en el transport i en els establiments minoristes d’alimentació. . Aspectes legals, actes, protocols i procediments. Reglament CE 852/2004, relatiu a la higiene dels productes alimentaris i la Llei 18/2009 de Salut Pública de Catalunya.. Deficiències i condicions de risc sanitari: productes no identificats, productes caducats, condicions higièniques deficients (brutícia, protecció, temperatura,...). Situacions concretes: mercaderia perible no documentada, immobilització de mercaderies, etc.. Aplicació de mesures correctores.
Metodologia d'impartició
Es tracta d'un taller molt específic, L'exposició teòrica ha de ser la justa adaptant la durada als objectius del taller. S'exposarà la fonamentació legal per mitjà de casos pràctics similars al què es poden trobar els agents en la seva pràctica habitual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament operatiu Serveis de seguretat ciutadana Caporal policia Actuació policial administrativa i mediambiental
Comandament operatiu Serveis de seguretat ciutadana Sergent policia Actuació policial administrativa i mediambiental