Acció formativa del BAF
Com establir relacions de confiança i treball amb els centres escolars del municipi
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
· Tècnics i tècniques municipals d'educació.
· Professorat de centres educatius municipals de la província de Barcelona.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada:
15.00 h
| Presencial   4.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   3.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Dotar als tècnics municipals del coneixement i les estratègies per establir aliances de treball amb els centres educatius i alinear l'estratègia municipal d'equitat educativa amb els projectes educatius dels centres.
· Comprendre la realitat interna de gestió d'un centre educatiu.
· Reconèixer la percepció dels centres escolars en relació amb propostes externes.
· Valorar i analitzar els espais de relació amb els centres escolars: Espais formals i informals.
· Analitzar les característiques de les propostes municipals als centres perquè siguin efectives.
· Explorar estratègies per implicar els centres escolars en els projectes educatius municipals i fer arribar els projectes d'educació a temps.
· Conèixer l'actual normativa, el procés per a la selecció i actualització de la direcció d'un centre i les responsabilitats del municipi.
· Elaborar protocols per definir les propostes pedagògiques als centres, la seva presentació efectiva i el posicionament en els actes formals.

Continguts
· Centres escolars: realitats i historials.
· Estratègies dels municipis per millorar la integració dels centres escolars en l'ecosistema educatiu local.
· La xarxa relacional dels centres educatius.
· Eines pel treball de col·laboració dels municipis amb els centres educatius.
· Moments clau per participar, co-construir i influir positivament en els projectes educatius dels centres escolars.
· Participació activa dels municipis en els centres escolars: Alinear i compartir objectius comuns.
· La participació dels tècnics municipals en els consells escolars de centre: l'alineament amb les polítiques d'equitat educativa.
· La participació dels ens locals en la selecció dels projectes educatius de centre per a l'alineament de les polítiques d'equitat educativa.
Metodologia d'impartició
S'alternaran diferents metodologies per dinamitzar l'interès i participació dels assistents.
Les sessions virtuals es centraran més en el marc conceptual i es complementarà amb dinàmiques participatives en línia. Les sessions presencials inclouran una presentació dels continguts i dinàmiques de treball de co-creació.
Tenint en compte que tots els participants han de respondre a uns objectius finals molt similars en la seva tasca laboral, es posarà especial èmfasi a compartir les reflexions i aportacions de cadascú, a fi que puguin servir d'inspiració en els seus respectius projectes i planificacions.
Metodologia d'avaluació
Al final del curs, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma. Es lliurarà un certificat d'aprofitament a aquells participants que hagin acreditat el 100% de les hores i realitzat totes les activitats en línia a l'aula virtual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal