Acció formativa del BAF
El nou ecosistema de la comunicació digital dels ajuntaments
Àmbit promotor de la formació:
Gabinet de Comunicació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
9.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   9.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Capacitar els professionals municipals per dissenyar, planificar i executar estratègies de comunicació digital integrals, orientades a la realitat local i als nous reptes digitals.
·
Proporcionar coneixements sobre creació, distribució i monitoratge de continguts públics, assegurant la qualitat reputacional i la participació ciutadana.
·
Familiaritzar el personal amb les últimes tendències: SEO, LLMO, IA, nous canals orgànics, xarxes socials descentralitzades, i col·laboracions digitals.

Continguts
· Sessió 1: El màrqueting de continguts municipal en l¿era del SEO, LLMO i la IA. Introducció al màrqueting de continguts aplicat als ajuntaments.
Tipus de contingut a generar per un ajuntament i estratègies per al disseny i planificació.
Content hub: la web municipal com a centre estratègic.
La IA per a la generació de continguts: eines que ajuden a crear, adaptar i distribuir.
Estratègies de participació amb User Generated Conten
· Sessió 2: La distribució de continguts i canals digitals municipals.
Estratègies de distribució de continguts: arribar a diferents perfils de ciutadania.
El correu electrònic i el newsletter municipal: criteris d¿ús, bones pràctiques.
WhatsApp i Telegram com a canals de comunicació directa. Usos en ajuntaments.
Altres canals: xarxes socials, aplicacions mòbils, SMS, postals físiques amb codi QR, etc.
Mesura i anàlisi de'impacte: indicadors clau per a cada canal i eines de monitoratge.
· Sessió 3: Xarxes socials i noves plataformes. Tendències 2026.
De les plataformes clàssiques (Facebook, Instagram...) als nous ecosistemes digitals.
Algoritmes avançats: com funcionen els nous sistemes de recomanació de continguts.
Substack com a canal de comunicació municipal: usos per a newsletters, blogs...
Bones pràctiques de col·laboració digital entre municipi i ciutadania/agents locals.
Eines per monitoritzar i adaptar l'estratègia municipal a les noves xarxes i formats.
Metodologia d'impartició
Combinació d'exposició teòrica amb anàlisi de casos reals d'ajuntaments, debat entre participants, revisió de bones pràctiques sectorials i presentacions sintètiques.
Es fomentarà un espai col·laboratiu on els participants podran compartir experiències, plantejar reptes concrets i obtenir feedback directe, garantint la transferència del coneixement a la realitat municipal.
Metodologia d'avaluació
Per a l'obtenció del certificat és requereix el 100% d'assistència.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Comunicació estratègica