Aquest manual vol facilitar l'aprenentatge dels continguts bàsics i imprescindibles per dissenyar un pla de comunicació 2.0 i una guia d'usos de xarxes socials corporativa, ambdós des d'una visió de sector públic.
Definició
Gestionar la informació i impulsar la imatge corporativa, tant internament com externa, seleccionant el mitjà, el canal i les formes d'estil de comunicació. Proposar, impulsar i executar el pla de comunicació corporativa interna i externa de forma coherent amb el missatge i el pla estratègic de la corporació.
La competencia implica ...
Establiment de procediments i circuits de comunicació interna.
Seguiment i control de l'aplicació dels criteris corporatius en les diferents accions de comunicació (exposicions, congressos, etc.).
Ús de sistemes d'avaluació de l'eficiència i eficàcia dels sistemes, procediments i tècniques d'informació utilitzats (ús d'índexs i d'indicadors de seguiment, anàlisi de la satisfacció dels usuaris, etc.).
Selecció de la informació corporativa a oferir i del sistema i modalitat més adient per difondre-la (publicació interna o externa, portaveus i emissors, moment i lloc de la comunicació, etc.), tenint una visió àmplia de la finalitat de la comunicació, les característiques del context i dels destinataris, l'impacte i les repercussions del missatge, etc.
Valoració de l'estratègia (selecció del mitjà, destinataris, moment, etc.) que cal seguir en funció de les qüestions a tractar (emergència, alta importància, etc.) i de l'impacte sobre la imatge i el prestigi de la corporació.
Nivells
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2084.jpg
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Adquirir coneixements sòlids sobre les funcionalitats bàsiques i avançades de Canva per a la creació de materials visuals.
·
Crear continguts visuals que respectin i potenciïn la identitat corporativa municipal en tots els formats.
· Dissenyar materials adaptats per a diferents formats i canals de comunicació municipal.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Capacitar per a l'elaboració de l'estratègia comunicativa d'un PLS.
·
Aportar eines per difondre de manera efectiva les actuacions que està duent a terme el municipi en relació els PLS.
· Desenvolupar estratègies de comunicació (emocional, racional, narrativa, visual, participativa, etc.) per millorar la comunicació dels PLS.
·
Dotar els equips municipals de coneixements i recursos pràctics per planificar, executar i avaluar estratègies de comunicació adaptades a la realitat local.
·
Enfortir la col·laboració entre els perfils tècnics de salut i de comunicació dels municipis.
· Afavorir la reflexió i l'intercanvi d'experiències comunicatives entre municipis per identificar bones pràctiques i adaptar-les a les realitats específiques de cada territori .
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Identificar els principals riscos i situacions de crisi que poden afectar un ajuntament petit (accidents, emergències, etc.).
·
Aprendre a dissenyar un protocol de comunicació de crisi senzill i operau.
·
Treballar les habilitats necessàries per comunicar missatges clars i coherents davant de mitjans, ciutadania i xarxes socials.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aquest curs dona una visió global de com preparar-se davant d'una crisi i
explica les eines i protocols de comunicació fonamentals per fer-hi front.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Proporcionar conceptes i instruments necesaris per disenyar i elaborar el pla de comunicació de la biblioteca.
· Comprendre la importància i el paper que el pla de comunicació representa com a part de l'estratègia global de l'organització.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Identificar els diferents tipus de desinformació.
· Reflexionar sobre les causes i les conseqüències de la desinformació i aprendre a reaccionar des del món local.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF11329.jpg
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
1. Adquirir les nocions bàsiques i el coneixement teòric sobre social media (mitjans de comunicació social o mitjà social).
· Identificar conceptes bàsics sobre social med.
· Descriure com es troba el mercat de social media en l'actualitt.
2. Adquirir coneixements en la creació i l'ús de les eines de comunicació socil.
· Dissenyar, mantenir i dinamitzar una comunitat online.
· Interactuar, parlar, respondre i generar contingut interessant per a l'usuari/ària de xarxes socials.
· Utilitzar aquests coneixements a la feina diària a una Administració públa.
3. Adquirir coneixements bàsics sobre el màrqueting de continguts i les eines de gestió de la informació.
· Conèixer eines de curació de continguts.
· Identificar i utilitzar les eines bàsiques de gestió de la informació
4. Identificar el procés per crear, dissenyar, mantenir i monitoritzar les xarxes socials a una organització
· Identificar i utilitzar les principals eines d'avaluació i analítica
· Aprendre les diferències entre monitoratge i analítica en xarxes socia
5. Gestió de les crisis on line
· Tipus de crisis i com prevenir-les
· Elaboració del pla de crisis
6. Què són les guies d'usos de les xarxes socials i el un pla de comunicació 2.0
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Capacitar els professionals municipals per dissenyar, planificar i executar estratègies de comunicació digital integrals, orientades a la realitat local i als nous reptes digitals.
·
Proporcionar coneixements sobre creació, distribució i monitoratge de continguts públics, assegurant la qualitat reputacional i la participació ciutadana.
·
Familiaritzar el personal amb les últimes tendències: SEO, LLMO, IA, nous canals orgànics, xarxes socials descentralitzades, i col·laboracions digitals.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF_2025.jpg
Conèixer i aplicar les tècniques de comunicació més adients per comunicar amb els usuaris de forma àgil i eficaç, aconseguint una experiència satisfactòria a la biblioteca.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF64490.jpg
Analitzar el panorama actual de xarxes socials i veure quins continguts premia l'algorisme i per què.
Observar els comportaments digitals per entendre quines són les tendències en continguts i formats.
Acostar-nos a noves plataformes i conèixer les claus per crear comunitat en els nous entorns.
Entendre el protagonisme del vídeo, el paper dels podcast, la importància del màrqueting d'influencers o les possibilitats que la intel·ligència artificial ens brinda per a la generació de continguts per a les xarxes.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Conèixer els principis bàsics del llenguatge audiovisual aplicat a les xarxes i canals institucionals.
· Aprendre a enregistrar i editar vídeos de qualitat amb un telèfon mòbil, utilitzant aplicacions gratuïtes.
· Desenvolupar una peça audiovisual pròpia posant en pràctica els coneixements adquirits.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Aportar eines pràctiques i tècniques senzilles perquè les persones responsables de la comunicació als municipis petits puguin treure el màxim profit dels recursos disponibles.
·
Aconseguir que cadascun dels ajuntaments que hi participin sigui més transparent, visible i valorat per la comunitat.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Més enllà de complir amb els requeriments de la llei, la transparència exigeix una sèrie de consideracions i pràctiques perquè sigui realment efectiva com, per exemple, la qualitat informativa, la llegibilitat, la comprensió, la participació, etc. En aquest curs entrarem en aquest tractament de la informació pública per comunicar de manera transparent.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Conèixer les tècniques de vídeo mòbil per produir vídeos de qualitat i els recursos per atraure l'audiència i comunicar amb eficàcia el nostre missatge.
Conèixer els elements que determinen com abordar un rodatge per explicar una història i les eines d'edició, muntatge i postproducció per fer els vídeos més atractius, amb especial atenció a les xarxes socials.