Acció formativa del BAF
Fonamentació didàctica del model competencial en Escoles de Música
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Aquest curs s'adreça a professorat d'escoles municipals de música i centres de les arts.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
16.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
18
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Comprendre el model competencial i els seus atributs en relació al model acadèmic tradicional centrat en a transmissió de continguts.
2. Fonamentar els elements didàctics que configuren el model aplicat al desenvolupament de les competències musicals.
3. Generar estratègies d'abordatge i implementació curricular i didàctica per generar processos d'implementació del model a les escoles de música.

Continguts
1. Les competències en educació i les competències musicals en l'àmbit de la formació musical a les escoles de música.
2. Els atributs de les competències i conceptualització dels elements curriculars dins del model competencial.
3. Fonaments de didàctica aplicada al desenvolupament de les competències musicals.
4. Bases i estructures pel disseny de programes per competències a les escoles de música a partir del marc legal vigent (Decret 354/2021).
Metodologia d'impartició
Els curs s'impartirà aplicant una metodologia competencial que permeti vivenciar en el mateix professorat les implicacions del model competencial. S'aplicarà tant l'ensenyament explícit com el descobriment guiat i la indagació, a partir de formats d'aprenentatge col·laboratius durant el treball aplicat i de transferència.
Metodologia d'avaluació
Al final del curs, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Planificació i programació de la docència