Acció formativa del BAF
Gestió del Comerç en Petits Municipis
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Comerç
Requisits:
- Formació adreçada a tècnics i tècniques de comerç dels Ajuntaments de municipis més petits de 15.000 habitants de la província de Barcelona.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
12.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   12.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
16
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

Donar eines, metodologies i competències als tècnics i tècniques de comerç dels Ajuntaments per a la Gestió del Comerç dels municipis petits de la demarcació de Barcelona.

Continguts
Mòdul I: Introducció i context (2 hores):
La importància del comerç en els plans del municipi, Tipologies de municipis des del punt de vista comercial, El comerç rural i les seves problemàtiques, Tendències de futur.
Mòdul II: Estratègies comercials en municipis petits (4 hores):
Matriu de posicionament dels municipis des del punt de vista comercial, Estratègia comercial dels municipis petits d’acord amb el seu posicionament, Gestió de les fugues de despesa, Comercialització de locals buits i usos efímers en locals buits, Elements diferencials del territori que poden generar atracció: artesania, restauració, oferta cultural, productes alimentaris, arquitectura i disseny, etc., La venda no sedentària com a estratègia per a la viabilitat del comerç.
Mòdul III: Gestió immobiliària del comerç en municipis petits (2 hores):
Mercat immobiliari de locals comercials, Entorn legal a considerar, La taxa d’esforç com a indicador clau de la viabilitat econòmica d’un establiment comercial, Els nous contractes de lloguer: clàusules Covid, renda variable, etc., Mediació en les relacions propietari – arrendatari de locals comercials.
Mòdul IV: Oportunitats lligades a la digitalització i l’omnicanalitat en el comerç dels municipis petits (2 hores):
Oportunitats lligades als Marketplace, Integració vertical de la cadena, Marques DTC (Direct To Consumer).
Mòdul V: Màrketing i marxandatge urbà (2 hores):
La importància de la marca i del Màrketing, Identitats territorials diferenciades, Elements diferencials i singulars del territori, Desenvolupament del “Customer City Journey” d’un territori.
Metodologia d'impartició
La formació es basarà en una combinació de les següents metodologies en format videoformació (sessions de 2h. de durada):
-Sessions conceptuals
-Anàlisi de l’actualitat
-Ponències pràctiques
-Mètode del cas
-Activitats pràctiques
Metodologia d'avaluació
assistència a totes les sessions
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació i desenvolupament del teixit comercial