Acció formativa del BAF
Gestió documental i arxius municipals
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Cultura
Requisits:
- Personal administratiu dels ajuntaments.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
8.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
25
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

-Conèixer què es la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.
-Conèixer breument el context legislatiu dels arxius i la gestió documental.
-Conèixer els valors i els suports dels documents i, el circuit documental.
-Per a què serveix un Sistema de Gestió Documental i Arxiu Corporatiu (SGDAC).
-Saber interpretar el Quadre de Classificació.
-Què són i com es fan les transferències a l'arxiu municipal.
-Saber identificar els diferents tipus documentals que formen part d’un expedient.
-Saber l’antiguitat màxima dels documents a custodiar en l’arxiu de gestió.
-Sol·licitar documentació en préstec a l’arxiu municipal.
-Realitzar el seguiment i retorn de la documentació prestada per l’arxiu municipal.
-Comprendre els lligams dels arxius de gestió amb l’arxiu municipal i a la inversa.
-Conèixer i ser conscients de les tasques fonamentals que es realitzen en els arxius de gestió per a tota l’administració municipal.
-Millorar la qualitat del servei oferta des dels arxius de gestió dins el SGDAC.

Continguts
La Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.
Els documents municipals: valors i suports.
Gestió documental i arxiu: legislació i conceptes.
Els documents de treball i documents d’arxiu. Què cal fer amb cadascun d’ells.
Els arxius de gestió dins el SGDAC. El circuit documental.
El quadre de classificació (QdC):
.Què és? Com s’ha d’interpretar el quadre de classificació ? Com s’hauria d’aplicar a la documentació que produeix la nostra unitat o dependència?
Els tipus documentals. Què són? Per a què serveixen ?
La descripció i el sistema de recuperació de la documentació.
La Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC): conceptes bàsics.
Gestió del préstec en l’arxiu de gestió (sol·licitud; seguiment i retorn de la
documentació a l’arxiu municipal). Diferència entre el procediment de consulta i préstec.
.Transferència documental: Què és? Com es prepara? Com s’executa. La instrucció de treball de la transferència.
Avaluació dels documents. El valor dels documents. Eliminació, tria i conservació.
Calendari de conservació. Conservació parcial; temporal i permanent.
Els arxius municipals dins la societat.
Metodologia d'impartició
Plantejament teoricopràctic.
Metodologia d'avaluació
Assistència a totes les sessions.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de suport intern Arxiver Gestió documental i arxiu