Acció formativa del BAF
La gestió del Dret d'accés a la informació pública als ens locals
Àmbit promotor de la formació:
Gabinet d'Innovació Digital
Requisits:
· Tècnics municipals vinculats amb la gestió de les peticions d'accés: secretaris municipals, administratius de perfil jurídic, tècnics especialistes.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
8.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
40
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Aproximar el dret d'accés a la informació pública als tècnics dels ens locals.
· Identificar els passos en la instrucció ordinària dels expedients d'accés a la informació pública.

Continguts
1. Concepte del dret d'accés a la informació pública.
2. Supòsits d'inadmissió .
3. Límits al drets d'accés.
4. Terminis de tramitació dels expedients de dret d'accés.
5. Motius de suspensió.
6. Com impacta la protecció de dades de caràcter personal i els interessos de tercers al dret d'accés .
7. Resolució i recursos.
Metodologia d'impartició
Expossicions teoricopràctiques.
Metodologia d'avaluació
L'assistència i la participació en les sessions és obligatòria per obtenir l'acreditació de l'acció formativa.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Habilitació nacional Serveis de suport intern Secretari Gestió de processos i e-administració
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic jurídic Gestió de processos i e-administració