Neurociència a l'etapa infantil 0-3
Programa, avaluació i acreditació
• Interacció entre la genètica i l’ambient.
• Factors de risc i factors protectors durant el desenvolupament.
• Com aprèn un infant?
• Etapes del desenvolupament del cervell:
. Desenvolupament prenatal i del nounat
. Desenvolupament cognitiu, sensorial i motor
. Desenvolupament del llenguatge
. Desenvolupament social i emocional
. Estrès i sobreestimulació.
• Autonomia i sobreprotecció: l’actitud i l’acompanyament de l’adult.
• Propostes d’aula basades en l’evidència: alimentació, moviment, emocions, estadis del son i organització de l’espai.
• Propostes educatives durant i després del confinament basades en la neurociència.
• Comprendre els conceptes principals provinents de la neurociència sobre la plasticitat cerebral i la seva relació amb l’aprenentatge dels infants dels 0 als 3 anys de vida.
• Conèixer les diferents etapes del maduració evolutiva que acompanyen el desenvolupament cognitiu, el sensorial, el motor, el socioemocional i el lingüístic.
• Identificar els principals factors de risc i els factors protectors durant els primers anys de vida.
• Desenvolupar estratègies i experiències d’aprenentatge que respectin el desenvolupament del cervell i les necessitats de l’infant.
• Obtenir fonamentació teòrica pel disseny de metodologies pedagògiques basades en l’evidència científica.
• Dotar d'eines educatives durant i després del confinament basades en la neurociència.
A part dels continguts teòrics, es treballarà una part més pràctica a través d’activitats, resolució de casos i interacció entre els alumnes.
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Educador escola bressol | Planificació i programació de la docència |