Acció formativa del BAF
Ordenances i reglaments. Com preparar les tramitacions i gestions per donar suport al Secretari-Interventor - Espai 5.000
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Personal adscrit a secretaria intervenció dels ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants.
Modalitat:
sessió de formació
Canal:
Videoformació
Durada:
2.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   2.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Col·lecció: Espai 5.000
Objectius

. Conèixer la documentació de suport necessaris per a cada fase de l'expedient d'elaboració de la norma.
. Identificar les tècniques de millora normativa bàsiques, i aplicar-les en els ens locals.
. Aprofundir els coneixements sobre el procediment de tramitació de les ordenances i reglaments per assolir un ordenament local útil, efectiu i de qualitat.
. Millorar la redacció de les normes en català, amb'ús de la terminologia adequada per tal de garantir un llenguatge clar i comprensible i amb seguretat jurídica.

Continguts
. Fases del procediment de la tramitació i les gestions per a l'elaboració o modificació de les ordenances i els reglaments:
1. Fase de planificació normativa: el pla normatiu.
2. Fase prèvia de preparació de l¿avantprojecte: la comissió d¿estudi.
3. Fase de consulta pública prèia, si escau.
4. Fase 'aprovació inicial del text.
5. Fase 'informació pública ciutadana i l'audiència a les persones interessades.
6. Fase 'aprovació definitiva.
7. Fase de publicació i comunicació de la norma.
. Elements de revisió dels expedients d'elaboració o modificació de la normativa: documentació mínima exigible i complementària recomanable. Termes i terminis.
. Principis de bona regulació normativa: el preàmbul de la norma.
. Revisió lingüística i de'ortotipografia de la norma.
. Avaluació normativa i adaptació de la normativa vigent als principis de bona regulació.
Metodologia d'impartició
El curs serà eminentment pràctic, combinant-ho amb contingut teòric i convidarà a l'anàlisi, la reflexió i l'entrenament a la pràctica de situacions habituals dels ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants.
Metodologia d'avaluació
El requisit per obtenir la certificació és l'assistència al 100% del curs.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Gestió de processos i e-administració
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Gestió de processos i e-administració
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic jurídic Gestió de processos i e-administració