Acció formativa del BAF
Programació a les EBM: aplicació del currículum d'educació infantil a les situacions d'aprenentatge
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Aquest taller s'adreça al personal, direccions i educadores, d'escoles bressol municipals de gestió directa que estiguin adherides a la Xarxa d'Escoles Bressol municipals de la Gerència de Serveis d'Educació de la Diputació de Barcelona.
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
16.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   4.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

L'objectiu principal és tenir el coneixement del nou currículum i poder-lo aplicar a les escoles bressol a través de generar situacions d'aprenentatge pels infants que els iniciïn en l'adquisició de les competències recollides al currículum.
Donar eines a les educadores perquè puguin aplicar les noves orientacions amb seguretat i eficàcia.
. Objectius específics:
1. El nou currículum d'infantil
2. La Guia per programar a les escoles bressol municipals
3. Què és programar? Perquè serveix? Quin impacte té en l'educació dels infants i en el rol professional?
4. Programar situacions d'aprenentatge a l'escola bressol.

Continguts
1. Marc del nou currículum d'infantil
2. Aplicació concreta de la Guia per programar a les escoles bressol municipals.
3. Programació educativa en el primer cicle d'educació infantil segons el Decret 21/2023
4. Anàlisi i definició de les metodologies pròpies de l'escola i encaix en el seu Projecte Educatiu de Centre.
5. Què són les situacions d'aprenentatge i elements que les composen; contingut, organització, espais i materials.
6. Aprendre a programar situacions d'aprenentatge per donar respost a l'adquisició/iniciació de les competències per part dels infants, que estan definides al Decret 21/2023 i al propi PEC.
Metodologia d'impartició
El taller consta d'unes sessions presencials i d'activitats en línia que les participants hauran d'anar fent al llarg de les sessions. En cada sessió hi haurà una part expositiva dels continguts i una part de dinàmiques a l'aula. Entre sessió i sessió les participants hauran de lliurar unes activitats plantejades per la docent a través de l'aula virtual del curs.
Metodologia d'avaluació
Al final del taller, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Planificació i programació de la docència