Acció formativa del BAF
Com fer el dimensionament de la població jove en risc o situació d'AEP
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Ser tècnics/ques municipals; orientadors/es d'equipaments municipals
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial
Durada:
12.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Contextualitzar l'AEP i la multifactorialitat
2. Identificar les fonts d'informació
3. Aproximar la taxa AEP del territori
4. Dimensionar quantitativament i qualitativament les persones en risc d'AEP
5. Dimensionar quantitativament i qualitativament les persones en situació d'AEP
6. Definir els col·lectius a nivell local
7. Prioritzar els col·lectius d'intervenció
8. Visualitzar els perfils invisibles

Continguts
1. Coneixement dels diferents factors que poden determinar l'AEP.

2. Identificació de les fonts d'informació quantitatives oficials, de les fons d'informació a nivell local, els seus punts forts i febles i els diferents agents que hi tenen accés.

3. Aproximació a la taxa AEP del territori per obtenir la primera dada sobre la que treballar.

4. Dimensionament quantitatiu i qualitatiu de les persones en risc d'AEP per conèixer quants i com són els i les joves, on hem de mirar i que ens hem de preguntar per disposar dels indicadors que poden derivar en abandonament.

5. Dimensionament quantitatiu i qualitatiu de les persones en situació d'AEP per conèixer quants i com són els i les joves que han abandonat, on hem de mirar que ens hem de preguntar per trobar-los.

6. Identificació dels col·lectius amb l'anàlisi dels factores condicionats per conèixer i diferenciar les necessitats de cadascun d'ells, que ens ajudi a definir les nostres línies d'intervenció.

7. Priorització del col·lectius d'intervenció per concretar les línies d'intervenció.

8. Visualització dels perfils invisibles que ens permetin ser conscients dels buits existents en la nostra aproximació als i les joves en risc o situació d'AEP.
Metodologia d'impartició
Breu introducció teòrica. Debat i dinàmica participativa amb eines específiques NOE. Analitzar i compartir experiències pràctiques.
Metodologia d'avaluació
Al final del curs, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma. Es lliurarà un certificat d'assistència a aquells participants que hagin acreditat el 100% de les hores.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves