Acció formativa del BAF
Dades obertes: com implantar un projecte de dades obertes pas a pas
Àmbit promotor de la formació:
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Requisits:
· S'adreça a personal responsable de la gestió dels projectes de dades obertes.
· Tots els assistents han de disposar de credencials per accedir al portal de transparència de la seva organització.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
19.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   14.00 h
| Treball en línia   5.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
40
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Conceptualitzar les fases d'un projecte de dades obertes tant en la seva vessant organitzativa i funcional com tècnica.
· Identificar els problemes i errors més habituals en aquest tipus de projectes.
· Identificar pas a pas les fites per a implantar un projecte de dades obertes.
· Identificar les dades disponibles a l'organització, la qualitat, completesa i l'impacte en la protecció de dades de caràcter personal.
· Conèixer el procés de publicació de dades en el portal de dades obertes vinculat al portal de transparència.
· Conèixer els instruments tècnics i el marc normatiu a aprovar en els ens locals.
· Publicar un conjunt de dades.

Continguts
1. Conceptes bàsics.
2. Context legal.
3. La governança de les dades a les organitzacions.
4. Recursos disponibles.
5. Agents i fases d'un projecte de dades obertes.
6. Identificació dels conjunts de dades en l'organització.
7. Les dades: qualitat, completesa, normalització.
8. El procés de publicació.
9. Regulació de la política d'obertura de dades i dels instruments.
10. Portal de dades obertes AOC.
11. Configuració.
12. Exemple de publicació.
Metodologia d'impartició
· L'acció formativa és en format taller, i planteja als participants l'escolta activa i col·laborativa, empatitzant per conèixer les inquietuds i dubtes, combinant aspectes teòrics i pràctics, com la creació de nous datasets i visualitzacions.
· Ús d'exemples de portals de transparència municipals (dimensió adaptada i prioritzada a ens SeTDIBA).
Metodologia d'avaluació
· A banda de l'assistència del 100%, els participants hauran de realitzar un projecte senzill per poder experimentar i aplicar els coneixements adquirits. Tot el treball pràctic estarà tutoritzat a l'aula virtual i podran validar els instruments i processos que s'hagin dissenyat amb el formador.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Gestió de processos i e-administració
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Gestió de processos i e-administració