Acció formativa del BAF
El paper dels/de les Informadors/Informadores als Serveis Socials Bàsics
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
- Formació adreçada a personal de suport operatiu de l’àmbit dels Serveis Socials.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1-­Millorar l’atenció a la ciutadania en les oficines de Serveis Socials. Rebre la ciutadania, escoltar la demanda social i, en la mesura del possible, resoldre-la a través d’una primera informació, orientació i tramitació administrativa senzilla o bé derivar a la primera atenció social.
2-­Aprendre a identificar la necessitat del/ de la ciutadà/na i iniciar el procés d’atenció inicial: Recepció i informació.
­3-Adquirir els coneixements bàsics per desenvolupar la tasca d’informadora: on trobar la informació que l’usuari necessita de forma actualitzada i saber on redirigir a l’usuari en cas que sigui necessari.

Continguts
­1- Comprendre objectius de la recepció als SSB
2- Rol de l’informador a les oficines de SSB: Acollir, Informar, Orientar i Derivar.
­3- Model d’atenció ciutadana: Nivells i processos d’atenció i informació.
­4- Serveis que s’han de dur a terme des de la recepció.
­5- Coneixements
­6- Habilitats
Metodologia d'impartició
1- Han de ser sessions participatives
2­- S’inclouen continguts pràctics exposats amb el suport de presentacions en Power Point, la part pràctica s’exposarà a partir de les necessitats expressades pels participants.
3­- Es recolliran situacions quotidianes amb les que es troben els participants per tal de fer-ne l’anàlisi i trobar solucions de forma conjunta, els casos s’enviaran al formador, mitjançant la comunitat virtual, els dies previs a la primera sessió i es treballaran de forma conjunta al llarg de les 4 sessions.
4­- Es convidarà informadors o informadores d’oficines de SSB amb experiència per tal que facin una petita explicació sobre el seu dia a dia
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Orientació de servei a la ciutadania