Acció formativa del BAF
Gestió emocional en l'atenció sociosanitària
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
12.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
18
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Definir el concepte d'intel·ligència emocional, ingredients necessaris per desenvolupar-la.
· Adquirir eines i recursos per desenvolupa la intel·ligència emocional per tal d'aconseguir gestionar positivament les emocions.
· Mantenir-se amb una actitud de serenitat per tal de relacionar-nos i comunicar amb empatia i assertivitat, davant de persones amb actitud agressiva o conflictiva.
· Elaborar i incorporar en la pràctica quotidiana recursos i tècniques de regulació emocional des de l'àmbit mental, emocional i físic.

Continguts
1. Què és la intel·ligència emocional i les etapes per millorar aquesta competència: autoconeixement emocional, automotivació, coneixement dels altres per tal de relacionar-nos amb empatia i assertivitat.
· La intel·ligència emocional. Nocions bàsiques.
· Les emocions bàsiques i la seva repercussió psicosomàtica: estrès positiu/negatiu.
· La intel·ligència emocional i les etapes per millora aquesta competència.
· La intel·ligència emocional: Intrapersonal (autoconeixement emocional i automotivació).
· Interpersonal (comunicació assertiva i empàtica).

2. L'actitud del/de la professional davant de situacions conflictives en l'atenció a l'usuari.
· Les conductes viscerals o conflictives. Funcionament del cervell amb reaccions desbordades.
· Ingredients fonamentals per mantenir una actitud de serenitat davant d'actituds negatives i irrespectuoses.

3. Estratègies i tècniques de regulació emocional des de l'àmbit mental, emocional i físic.
· Gestió emocional i comunicació assertiva.
· Gestió emocional des de l'àmbit mental.
· Gestió emocional des de l'àmbit físic.
· Recursos per a la millora del benestar personal.
Metodologia d'impartició
La metodologia serà participativa, dinàmica i pràctica