Acció formativa del BAF
Identificació, anàlisi de problemes i presa de decisions
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
16.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Identificar i utilitzar els principis i les eines possibles per a l'anàlisi de problemes.
· Interpretar i relacionar els diferents elements que cal considerar per a una correcta definició i anàlisi dels problemes.
· Identificar les eines 'anàlisi i resolució de problemes.
· Desenvolupar tècniques de resolució de problemes.
· Conèixer les tècniques utilitzades per a la discussió de problemes en l'equip de treball.
· Conèixer eines efectives per a la presa de decisions.
· Saber aplicar allò descrit en un manual de procediments.
· Valorar l'estil de lideratge com a element a considerar en la resolució de problemes.
· Conèixer les tècniques de presa de decisions i d'implementació de les accions.
· Planificar les accions a desenvolupar.

Continguts
· Elecció i definició d'un problema.
· Les causes que determinen el problema.
· Persones i situacions involucrades.
· Metodologia per a trobar solucions.
· Eines d'anàlisi i resolució de problemes.
· Eines utilitzades per a la discussió de problemes en l'equip de treball.
· Formulació d'objectius en la resolució de problemes.
· Definició dels objectius a assolir.
· Estructuració dels objectius: clars i mesurables.
· Estructura de la presa de decisions.
· La presa de decisions en la implementació de les accions.
· Planificació de les accions a desenvolupar.
Metodologia d'impartició
L'acció formativa començarà amb una activitat de detecció de necessitats i expectatives dels participants, a fi de que el formador pugui ajustar temari i activitats al grup. Aquesta dinàmica es realitzarà en línia a través de l'aula virtual, uns dies abans de la primera sessió de videoformació. Les quatre sessions de videformació es desenvolupen al voltant de la reflexió, la discussió i l'anàlisi i de l'entrenament i la pràctica. Per aconseguir-ho s'utilitzarà l'anàlisi de casos, debats i similars.
Metodologia d'avaluació
Al llarg de l'acció formativa, els participants hauran de realitzar un treball orientat a la millora personal i aplicat al lloc de treball. El treball ha de ser rellevant i útil per al participant. Aquest treball serà tutoritzat pel docent.