Acció formativa del BAF
Les Àrees de Promoció Econòmica Urbana: reflexions i reptes per a la seva implementació
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Comerç
Requisits:
· Tècnics i tècniques de comerç dels Ajuntaments de municipis i ciutats de la província de Barcelona, així com personal tècnic de la Diputació de Barcelona de l'àmbit del comerç urbà.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
16
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Reflexionar sobre els origen de les APEU així com els diferents models de gestió publico privada en l'àmbit del comerç.
· Conèixer les principals característiques de la nova Llei de les APEU.
· Reflexionar sobre els condicionants més importants que poden incidir en la viabilitat i posada en marxa d'una APEU a Catalunya.

Continguts
Sessió 1. Orígens de la col·laboració publico-privada (2 hores)
· Els models de col·laboració publico-privada en el comerç.
· El model BID (Business Improvement District).
· Exposició dels principals models internacionals (models americans, models anglesos i models alemanys).
· Casos d'èxit: Bones pràctiques dels BIDS (La BID Foundation, els Scotland Business Districts, la ATMC).
· Models d'èxit en la gestió publicoprivada: la SEMAEST francesa.
Sessió 2. Les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU) (2 hores)
· En aquest apartat es treballarà en l'anàlisi de les APEU: Que són i com funcionen les APEU; Procés per a l'impuls i aprovació d'una APEU. Quin és el sistema de finançament de les APEU? Com es gestiona una APEU?
Sessió 3. Reflexions sobre la idoneïtat d'impulsar una APEU (2 hores)
· Preguntes que ens hem de fer per a la implementació d'una APEU al nostre municipi.La trajectòria del municipi en la planificació de l'activitat comercial urbana. Criteris per a la delimitació de la zona objecte de l'APEU.
· Exercici 1: Checklist de tasques de l'Ajuntament abans de començar i debat de resultats amb els participants.
Sessió 4. La planificació estratègica de l'APEU (2 hores):
· El procés de comunicació amb els agents del territori (associacions empresarials, teixit econòmic, residents i entitats).
· La diagnosi inicial: la detecció de reptes i oportunitats de l'espai comercial. El disseny del pla d'actuació. La gestió i el seguiment del pla d'actuació. El pla de comunicació de l'APEU.
Exercici 2: Primera delimitació de la zona de l'APEU.
Sessió 5. Les APEU des de l'òptica del sector privat (2 hores):
· Com motivar la implicació del teixit econòmic local.La convivència de les associacions de comerciants i l'APEU.
Metodologia d'impartició
La metodologia plantejada constarà de cinc sessions en la que es realitzaran les diferents tasques:
-Explicacions de caràcter teòric.
-Exposició de casos d'èxit.
-Assistència de convidats experts en la matèria.
-Espais de debat i reflexió.
-Exercicis individuals.
Metodologia d'avaluació
Assistència
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local