Acció formativa del BAF
Tècniques de presentacions orals en públic
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
20.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   4.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Identificar els propis punts forts i febles en la comunicació oral.
· Definir els objectius personals de millora de la comunicació no verbal que acompanya l'oralitat i de la pròpia expressió oral formal.
· Augmentar l'autoconfiança i la tranquil·litat en dirigir-se a un auditori.
· Millorar en l'ús del llenguatge no verbal com a suport de la comunicació verbal.
· Conèixer les tècniques d'elaboració del pla d'una presentació oral.
· Aplicar les eines i els recursos adequats per a la captació i per al manteniment del interès de l'auditori.
· Persuadir, convèncer, motivar l'auditori perquè actuï en la direcció que es demana, és a dir, moure a l'acció (emocionar) amb els recursos verbals i no verbals propis.

Continguts
· Les competències necessàries per fer presentacions orals: la forma.
· Creences prèvies: com són les persones que comuniquen bé?
· L'estil personal de comunicació.
· Principis bàsics de la comunicació no verbal.
· El llenguatge no verbal: la veu.
· El llenguatge no verbal: el cos-L'impacte personal i la imatge corporativa.
· La interacció amb els suports visuals i la distribució de l'espai. Els missatges-Preparació de la presentació pas a pas: el contingut-Els objectius de l'exposició.
· L'organització de la informació.
· Les dosis de planificació i d'improvisació.
· El guió i els recursos mnemotècnics.
· L'adaptació del discurs al grau de formalitat exigit per la situació comunicativa .
· Actes i presentacions de protocol.
Metodologia d'impartició
Activitat de detecció de necessitats i recull de documents (mitjançant l'aula virtual). L'acció formativa ha de començar amb una activitat inicial per tal de fer una detecció de necessitats i espectatives dels participants, a fi de que el formador pugui ajustar temari i activitats al grup. Aquesta dinàmica es realitzarà en línia a través de l'aula virtual, entre 7- 10 dies abans de la primera sessió presencial. Les quatre sessions presencials es desenvoluparan en format taller pràctic on tots els participants practicaran l'exposició oral. Les dues sessions presencials inicials han de servir per pràcticar l'exposició oral, l'observació i la identificació de punts de millora. S'introduiran tècniques, eines i coneixements. Durant la tercera i quarta sessió presencials els participants realizaran petites exposicions que hauran preparat i es fara una tasca d'anàlisi i observació per part de la resta del grup. S'utilizarà la gravació en video per l'auto-observaciò i l'observació del grupal.
Metodologia d'avaluació
Les activitats d'avaluació seràn dos: una breu presentació oral que es realitzarà durant la tercera i quarta sessió i el lliurament dels documents de preparació de la mateixa (el guió, una presentació PowerPoint o similiar).