Acció formativa del BAF
Tractament de situacions difícils en l'atenció a la ciutadania (AutoAcredita't)
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Aquesta activitat autoformativa i voluntària s'ha de realitzar fora de l'horari laboral.
Modalitat:
Prova d'acreditació
Canal:
En línia
Durada:
1.50 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   1.50 h
Nombre de participants:
Mínim 150
| Òptim  
200
| Màxim  
250
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Col·lecció: AutoAcredita't
Descriptor:
Objectius

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs estratègies que et permetin fer front a situacions difícils en l'atenció a la ciutadania (comunicació verbal i no verbal, empatia, escolta activa, etc).

Continguts
1. Elements clau de la comunicació interpersonal
2. Per què falla la comunicació?
3. Regles i condicions per a millorar la comunicació
4. L'escolta activa
5. La comunicació no verbal en l'atenció presencial
6. Tipus de conflictes més habituals en l'atenció al ciutadà
7. Com reaccionar davant d'una crítica o un desacord?
8. Com tractar una reclamació?
9. Què hem de fer i que no hem de fer?
10. Com gestionar les pròpies emocions?
Metodologia d'impartició
Per accedir als continguts el participant utilitzarà de forma autònoma un recurs formatiu digital que trobarà dins l'aula virtual del campus Formadiba. El participant visualitzarà el material segons el seu propi ritme d'autoaprenentatge.
Metodologia d'avaluació
L'avaluació es farà responent a un qüestionari breu, dins l'aula virtual del campus Formadiba.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis d'acció ciutadana Auxiliar biblioteca Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de benestar social Auxiliar geriatria Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de benestar social Monitor centre obert Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de seguretat ciutadana Agent policia Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar biblioteca Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Bibliotecari Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Infermer Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Metge Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic prevenció riscos laborals Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic recursos humans Orientació de servei a la ciutadania