Promoció de la salut pública i comunitària

- Oferir al personal tècnic municipal eines per intervenir el temes de promoció de la salut en l'àmbit local

- Oferir als tècnics municipals amb activitat inspectora en matèria de salut pública eines per millorar la seva activitat en referència a tot allò relacionat amb l’acte comunicatiu que es dona en el context d’una inspecció sanitària.

- Oferir eines per aplicar les principals mesures cautelars previstes en la normativa sanitària vigent per tal d’assegurar la protecció de la salut, si en el decurs de la inspecció sanitària es detecta un risc o davant l'incompliment dels requisits i les condicions que estableix l'ordenament jurídic, i eines per a l’adopció dels procediments administratius derivats de l’activitat inspectora (requeriment, procediment sancionador).

- Promoure la reflexió sobre la importància de la implicació de la ciutadania i de la resta d’actors implicats en l’elaboració i posada en marxa d’un pla local de salut.- Oferir orientacions i directrius per abordar els plans locals de salut des de la lògica de la participació i coproducció de polítiques públiques, i dissenyar i executar processos participatius associats a l’elaboració dels plans locals de salut.- Dotar d’eines per identificar els agents potencialment implicats en els processos associats als plans locals de salut.- Facilitar als municipis la incorporació de la participació de la ciutadania i resta d’agents implicats en els processos associats a l’elaboració i posada en marxa d’un pla local de salut.- Donar a conèixer les tècniques i metodologies de participació més adequades a les diferent fases de la metodologia descrita per a l’elaboració d’un pla local de salut.

- Donar accés al quadre de comandament per via web mitjançant les claus personals;- Donar a conèixer l’estructura i apartats del quadre de comandament;- Ensenyar a utilitzar els filtres i selectores d’informació i a exportar les dades obtingudes (Excel, impressió, imatge, etc.).

- Prendre consciència de la importància de disposar d’informació estructurada i fiable en salut per la presa de decisions.- Conèixer els principals indicadors en salut pública que permetin fer una aproximació a una diagnosi de salut en l’àmbit local i el desenvolupament de Plans Locals de Salut.- Capacitar pel maneig d’indicadors de salut: quina utilitat tenen i com s’han d’interpretar.- Conèixer el sistema d’informació en salut de la Diputació de Barcelona.

Prendre conscienciar de la importància de disposar d’informació estructurada i fiable en salut per la pressa de decisionsConèixer els principals indicadors en salut pública que permetin fer una aproximació a una diagnosi de salut en l’àmbit local i el desenvolupament de Plans Locals de SalutCapacitar pel maneig d’indicadors de salut: quina utilitat tenen i com s’han d’interpretarConèixer el sistema d’informació en salut de la Diputació de Barcelona

Videoformació amb aula virtual