· Capacitar per a l'elaboració de l'estratègia comunicativa d'un PLS.
·
Aportar eines per difondre de manera efectiva les actuacions que està duent a terme el municipi en relació els PLS.
· Desenvolupar estratègies de comunicació (emocional, racional, narrativa, visual, participativa, etc.) per millorar la comunicació dels PLS.
·
Dotar els equips municipals de coneixements i recursos pràctics per planificar, executar i avaluar estratègies de comunicació adaptades a la realitat local.
·
Enfortir la col·laboració entre els perfils tècnics de salut i de comunicació dels municipis.
· Afavorir la reflexió i l'intercanvi d'experiències comunicatives entre municipis per identificar bones pràctiques i adaptar-les a les realitats específiques de cada territori .
La comunicació com a eina clau en salut pública.
·
Introducció i contextualització: què és el PLS i per què és important la comunicaci.
·
Recursos per comunicar de manera efectiva el Pla Local de Salut: una guia per reforçar la comunicació de les iniciatives dels municipis adreçades a millorar la salut de la ciutadania.
· Les fases d'estratègia comunicativa: Investigar per identificar necessitats, planificar per formular objectius i proposar accions, executar les accions, tenint en compte recursos i el calendari.
· Avaluar els resultats.
·
Estratègies de comunicació
· Missatges clau, públics i canals.
·
El pla de comunicació bàsic del PL.
· Adaptació del pla de comunicació a les necessitats de cada municipi.
'enfocament serà actiu, col·laboratiu i contextualitzat, per tal de garantir que els coneixements adquirits es puguin transferir fàcilment a la realitat de cada municipi.
| Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
|---|---|---|---|
| Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic salut pública | Promoció de la salut pública i comunitària |
| Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic comunicació | Comunicació estratègica |