· Conèixer les característiques que defineixen els entorns de treball en remot.
· Aprendre a identificar avantatges i inconvenients d'aquest nou context i el seu impacte en els equips de treball.
· Conèixer i aplicar adequadament les claus bàsiques per gestionar equips que treballen en remot.
· Conèixer les eines existents per treballar amb els equips de manera remota.
Definició
Col·laborar, coordinar-se i treballar activament amb persones i equips de serveis, departaments, entitats o institucions diverses --sense que existeixi necessàriament relació jeràrquica-- per tal de definir línies d’actuació, desenvolupar projectes, etc., amb els quals donar resposta integral a les necessitats de la ciutadania dotant l’actuació pública de més eficiència, més eficàcia i millor qualitat de servei.
La competencia implica ...
Estructures organitzatives i la seva incidència en el funcionament transversal.
Gestió de la transversalitat: nivells i agents implicats.
La cadena de valor públic en la prestació de serveis.
Gestió de la xarxa de relacions.
Disseny, gestió i avaluació de projectes interdepartamentals.
Organització i definició de processos transversals a les organitzacions públiques.
Nivells
• Facilita informació i coneixement d’acord amb les necessitats del projecte transversal.
• Fa el seguiment de projectes, obres, expedients, més enllà dels límits de la seva unitat o equip.
• Coneix la missió, ubicació, etc., dels principals serveis i equips de l’ajuntament.
• Coneix bones pràctiques d’organitzacions públiques i privades del seu àmbit d’actuació. Està al corrent d’experiències i innovacions.
• Utilitza xarxes internes i externes de professionals per millorar el servei que es presta.
• Anteposa l’interès de l’ajuntament a l’assoliment dels seus objectius i la pròpia unitat organitzativa.
• Coneix en profunditat els productes i serveis que es presten a la ciutadania des de l’ajuntament.
• Coneix la finalitat i els projectes de les entitats i associacions del territori.
• Defineix els trets bàsics del projecte: finalitat, equips de treball, marc funcional i de responsabilitats, de comunicació amb l’organització, etc.
• Manté una xarxa de contactes professionals interns i externs, amb múltiples relacions amb institucions i entitats.
• Té capacitat per arribar a acords amb altres directius.
• Valora adequadament l’impacte que la implantació del treball transversal té en el conjunt d’àrees/serveis (centrals i finalistes) de l’ajuntament.
• Genera col·laboracions i aliances per vèncer les resistències de possibles serveis o equips.
1. Informar al personal polític i càrrecs electes i mitjos sobre les implicacions i obligacions de la Llei d'Igualtat de tracte i no discriminació pels ens locals.
2. Sensibilitzar sobre la importància de treballar per la igualtat de tracte i la no discriminació en la promoció de la convivència i per una gestió positiva de la
diversitat.
3. Orientar sobre el disseny de polítiques en aquesta direcció
. Impulsar la millora dels serveis de mediació ciutadana
. Reflexionar entorn els reptes del món local en relació a les polítiques de mediació ciutadana sobre la base de dades comparades dels serveis de mediació.
Proporcionar coneixements amb perspectiva de gènere bàsics a electes locals.
Afavorir la transversalització de gènere en l'acció municipal.
Acompanyar al lideratge de les dones electes a través de la capacitació especialitzada en polítiques gènere
Facilitar eines per al lideratge de les polítiques d'igualtat.
Augmentar la capacitat d'incidència de les tècniques d'igualtat als ajuntaments.
Crear xarxa entre les tècniques d'igualtat.