Acció formativa del BAF
Àrab bàsic aplicat a situacions de treball
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Ocupar un lloc de treball administratiu o tècnic on es tracti diàriament amb la ciutadania en municipis amb un alt índex de població arabòfona.
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
22.00 h
| Presencial   17.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   5.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
11
| Màxim  
12
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

- Conèixer els mecanismes de la llengua i cultura àrabs.
- Oferir informació bàsica i comprendre demandes senzilles en àrab.
- Formular i contestar preguntes senzilles relacionades amb l'activitat professional.

Continguts
1. Aproximació al món àrab.
1.1. Conceptes bàsics.
1.2. Conceptes geogràfics.
1.3. Realitat lingüística.
1.4. Conceptes culturals i religiosos.
2. Aproximació a la llengua àrab.
2.1. Origen, classificació, distribució i usos.
2.2. Trets generals i especials.
2.3. Alfabet: sons i grafies.
2.4. Formació de paraules i camps semàntics.
2.5. L'article.
2.6. Temps verbals, “substituts” i adverbis.
2.7. Frases simples. Preguntes bàsiques (interrogatius).
2.8. Els números i xifres.
3. Pràctica de la llengua en context.
3.1. Salutacions, comiat, presentació i cortesia.
3.2. Demanar dades personals i informacions bàsiques.
3.3. Donar informacions bàsiques:laboral/social/familiar/educativa/recursos/tràmits.
3.4. Falques, frases recurrents i comodins. Els noms propis. Comunicació no verbal.
Metodologia d'impartició
La formació s'iniciarà una setmana abans de la primera sessió, amb un qüestionari de necessitats i expectatives que farà arribar el docent als participants a través de l'aula virtual; per tal d'adaptar la formació a les necessitats dels participants. Es tracta d'una formació teòrico-pràctica, amb sessions presencials, i un suport amb aula virtual per tramitar les tasques i la documentació relativa a la formació. Els continguts del programa s'impartiran per part del docent, i també proposarà diverses activitats i exercicis tant escrits com orals, relacionats amb les situacions de treball habituals dels participants. Per tant, a partir del coneixements adquirits i de la pràctica dels participants, es treballarà tant individualment com en grup.
Metodologia d'avaluació
El docent proposarà al llarg de la formació diferents exercicis per tal d'avaluar l'aprenentatge dels participants. Hi haurà com a mínim 2 exercicis escrits i dos exercicis orals avaluables.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Subaltern Serveis de suport intern Notificador Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis d'acció ciutadana Auxiliar biblioteca Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de seguretat ciutadana Agent policia Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar biblioteca Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Bibliotecari Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Orientació de servei a la ciutadania