Acció formativa del BAF
Com organitzar l'acte de presa de possessió
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   3.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 8
| Òptim
| Màxim
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Saber aplicar les especificitats de l'organització de l'acte de Constitució d'un ajuntament i presa de possessió dels electes.
1.Comprendre la Llei Orgánica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general. Títol III, que regula les disposicions especials per a les eleccions municipals.
- Composició
- Calendari
- Organització
2. Saber aplicar les especificitats protocolàries de l'elecció de l'alcalde o alcaldessa.
2. Identificar els elements essencials d'aquest acte per tal de poder organitzar-lo de forma adequada.
3.Identificar la tradició inveterada del municipi i el marge d'actuació per poder adaptar l'acte a cada municipì
3. 1. Destriar aquelles característiques de cadascun dels municipis que per tradició o potestivament es volen incorporar a l'acte.
3.2. Dissenyar un croquis espaial i temporal individualitzat d'aquest esdeveniment.

Continguts
1. Anàlisi de la Llei Orgànica 5/1985, de règim electoral general (eleccions municipals)
1.1. Quantitat de regidors/es de l'ajuntament en funció del nombre de residents dins el terme municipal.
1.2. Característiques del Mandat i constitució de les corporacions municipals.
1.3.Quan s'ha de celebrar l'acte?
1.4 Característiques generals i parts de l'acte de constitució dels ajuntaments (constitució de les presidències, la mesa d'edat, comprovació de credencials, presa de possessió dels regidors/es).
1.5. Fórmules de jurament o promesa.
1.6. Terminis legals i pròrrogues en el cas que no es pugui constituir la corporació en primera sessió.
2. Parts de l'acte Presa de Possessió
2.1. L'elecció de l'alcalde o alcaldessa
2.2. Discursos
2.3. Fotografia de família
3. Tradició inventarada i ROM: el disseny de l'acte
3.1. Aspectes logístics, simbòlics i d'indumentària
3.2. Invitacions, limitacions, ubicació i distribució dels públics (familiars, antics electes, altres autoritats, representants de les entitats del municipi, ciutadania i premsa).
3.3.Personal de protocol, organització, premsa i servei de fotografia
Metodologia d'impartició
Es tindràn em compte les característiques de cada ajuntament. Sessió pràctica sobre l'organització de l'acte.
Metodologia d'avaluació
Assistència i participació activa en la sessió de videoformació
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència