Acció formativa del BAF
Eines 2.0 per al treball en equip i la dinamització de grups per a professionals d'àmbit social
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
­ No fan falta requisits ni coneixements previs.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
20.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

­ Aplicar tècniques i dinàmiques per fomentar la participació en xarxa de manera efectiva.
­ Enfortir la competència digital de les persones participants mitjançant la utilització eficaç i eficient d’eines 2.0.
­ Millorar el coneixement, la familiarització i l’òptim ús tècnic de les tecnologies de la web social per poder treballar en línia.
­ Reconèixer les possibilitats d’inserció de les dinàmiques i els recursos tecnològics en el context professional de les persones assistents.

Continguts
Tècniques i dinàmiques per fer en xarxa:
­ Pluja d’idees virtual amb Jamboard
­ Mapes mentals en línia
­ Cronogrames 2.0 amb Office Timeline (1)

Planificació i gestió del temps individual i d’equip:
­ Metodologies Àgils
­ Gestió de tasques amb Trello
­ Cronogrames 2.0 amb Elegantt

Producció i edició de recursos (in)formatius col·laboratius:
­ Edició de documents i presentacions en línia amb Google Drive

Creació d’un espai web col·laboratiu:
­ Diferencia entre web, blog, wiki i Google Sites
­ Disseny d’un espai web amb Google Sites

Avaluacions i seguiment:
­ Formularis amb Google Forms
­ Screencasts
Metodologia d'impartició
­ Els criteris pedagògics que s’apliquen dins d’aquesta experiència d’aprenentatge es basen en la metodologia learning by doing (aprendre fent) i l’aprenentatge basat en reptes.

­ Cada persona entregarà les resolucions dels diferents reptes d’aprenentatge plantejats durant l’acció formativa.

­ Es combinarà el treball de continguts teòrics i tècnics durant tota la formació, així com les reflexions crítiques i pràctiques individuals i/o col·laboratives.

­ S’establirà una estratègia de comunicació directa i d’acompanyament personalitzat a les persones participants durant tot el procés formatiu, mitjançant canals sincrònics i asincrònics.
Metodologia d'avaluació
Obligatorietat d’assistir al 100% les sessions de les videoformacions
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials