· Conèixer els models relacionals amb animals, els reptes post humanístics a tenir en compte en les relacions Inter espècie.
· Comprendre la importància dels vincles afectius entre persones i animals de família.
· Saber distingir els vincles positius dels negatius. Eines en cada cas.
· Conèixer els recursos públics i aspectes tècnic legals de les administracions i polítiques públiques i els circuïts per a poder gestionar els casos considerant a persones i animals una unitat familiar.
· Conèixer la situació actual dels accessos a recursos residencials diversos.
· Capacitar les persones assistents per acompanyar-los de vincles positius i gestionar situacions on el benestar de les persones i els seus animals de companyia podria estar compromesa.
· Contextualitzar conceptes en el marc de les relacions Inter espècie: violència institucional, els vincles amb animals des de la perspectiva de gènere (Síndrome de Noé i gestores de colònies, empreses credencialistes...), el dol invisibilitzat, violència vicaria transespècie, etc.
· Què és el win-win en un vincle? Convivència funcional i no funcional amb animals.
·Origen del vincle Inter espècie.
·Aspectes post humanístics sobre la relació entre humans i no humans.
· Detecció precoç d'escenaris que poden ser resolts abans que acabin en situacions extremes.
·Diferents protocols sobre els vincles positius i negatius Inter departamentals dins de les administracions.
· Aspectes legals de la convivència amb animals de família i mesures d'intervenció.
· Accessos a recursos residencials/ Model Housing First/Normativa nova.
· Conèixer els recursos de les administracions públiques i els circuits per poder gestionar casos considerant la unitat familiar.
·Actuació davant d'una síndrome de Noé d'acumulació d'animals.
· Detecció de maltractament animal i mesures d'intervenció.
·Vincles Inter espècie i perspectiva de gènere.
·Oferta 'ajudes públiques des dels Serveis Socials a les persones usuàries.
Sessions que inclouen teoria i pràctica.L'orientació serà eminentment pràctica, al voltant dels escenaris amb els que els assistents es trobaran amb més freqüència.
La metodologia global es basarà e l'aprenentatge basat en problemes.
| Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
|---|---|---|---|
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Psicòleg | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |