Acció formativa del BAF
Kit d’autogestió emocional: estratègies pel benestar dels i les professionals
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
26.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

. Comprendre la importància de la regulació emocional
. Conèixer i posar en pràctica estratègies d’autoregulació emocional
. Desenvolupar la capacitat per a autogenerar-se emocions positives
. Analitzar els límits i els facilitadors de la implicació personal i la responsabilitat
. Avaluar la coherència entre les accions i els valors propis
. Conèixer i practicar estratègies per a la millora de la motivació i l’autoestima
. Millorar les habilitats de comunicació receptiva i expressiva en l’àmbit laboral
. Aprendre estratègies per a la defensa dels propis drets, opinions i sentiments de manera emocionalment coherent. .
. Desenvolupar mecanismes per a l’assoliment dels objectius i fites.
. Identificar la necessitat de suport i saber accedir als recursos disponibles apropiats. 
. Conèixer i desenvolupar estratègies per a la generació d’experiències òptimes professionals.

Continguts
­ Els components i les funcions de les emocions
­ Estratègies de regulació fisiològica: respiració, relaxació, atenció plena.
­ Estratègies de regulació cognitiva: reestructuració, relativització, positivització
­ Estratègies de regulació comportamental: temps fora, expressió emocional, activitats agradables
­ L’autogeneració d’emocions positives
­ El sentit de l’humor
­ La responsabilitat i les fites personals
­ Autoeficàcia emocional i valors
­ Autoestima i automotivació
­ Empatia i escolta activa
­ La comunicació no violenta (CNV)
­ La recerca de recursos i les demandes de suport
­ Defensar els meus drets, posar límits i dir “no”
­ Els estils relacionals i el treball en equip
­ Entre els reptes i les competències: el fluir
Metodologia d'impartició
La metodologia del curs és vivencial, els continguts són funcionals i pragmàtics. El curs permet a les persones participants posar en pràctica les estratègies de manera senzilla a les seves vides quotidianes i en els diversos àmbits dels que en formen part.
­ Es treballarà a partir de situacions i casos aportats per les formadores i/o pels i les participants del curs relacionats amb l’àmbit de la intervenció social.
­
­ Les sessions presencials tindran una part d’exposició teòrica i una pràctica, fent ús de dinàmiques que facilitaran la comprensió i el desenvolupament dels conceptes explicats, permetent un aprenentatge integral.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials