Acció formativa del BAF
Les 5 dimensions de la intervenció social a Serveis Socials
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
27.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   15.00 h
| Treball en línia   12.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

En acabar l’acció formativa les persones participants han de ser capaces de:•Actualitzar el coneixement de la teoria sistèmica•Reconèixer la complexitat inherent a tots els sistemes humans•Saber treballar el jo, el cas-situació, l’equip, l’organització i el sistema com un tot, sabent reconèixer les parts.

Continguts
•Perspectiva complex sistèmica•Bases psicològiques decomportament•Bases neurocientífiques de l’aprenentatge•Expectatives i triangle dramàtic•EARintel·ligència col·lectiva organigrama relacional
Metodologia d'impartició
La formació constarà de 14 hores en format de vídeo formació per a tots els participants, on s'explicaran els conceptes bàsics i es realitzaran exercicis pràctics per portar a la pràctica els aprenentatges. Aquestes 14 hores estan dividides entre 5 sessions de vídeo formació de dues hores cadascuna i 4 hores entre dues sessions de conversacions generatives.Entre sessió es facilitaran exercicis per acabar d'aterrar els coneixements treballats i cada sessió té un prova de coneixements que els participants hauran d'entregar al formador per l'avaluació del seu aprenentatge.En finalitzar les 5 sessions proposades, s'oferirà 4 sessions perquè cada participant pugui escollir dos espais de conversacions generatives amb l'objectiu d'ampliar coneixements a partir de noves connexions.Conversacions generativesEspai que possibilita la creació de xarxes de conversació i aprenentatge social afavorint la comunicació i l'intercanvi d'experiències. És un espai de confiança que afavoreix la creació de camins d'acció innovadors i creatius que facilita la generació d'idees.Per crear l'espai de confiança valorem que siguin en grups de 8 -10 persones màxim i que emergeixi de la motivació de cadascun., per aquest motiu l'elecció de l'espai en què desitgi participar l'alumne.
Metodologia d'avaluació
Cada una de les 5 sessions tindrà una prova d’avaluació de coneixements per un valor de dos punts cadascuna. El Total seran 10 punts i es requereixen mínim 6 punts per tal d’obtenir el certificat d’aprofitament. A part el 100% d’assistència a les vídeo formacions.Què s’avaluaràPonderació1. Aplicar el MODEL CYNEFIN a un cas pràctic20%2. Model mental sobre la intervenció a Serveis socials a partir del Jo20% 3. Com aprenem a partir d’un exemple individual.20% 4. Fitxa sobre el triangle dramàtic20% 5. Fitxa Crea el teu propi Equip d’Alt Rendiment20%Total 100%punts
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials