Acció formativa del BAF
Millorem la redacció dels documents administratius
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Redactar habitualment algun o diversos documents que es treballen al taller.
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
15.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   3.00 h
Nombre de participants:
Mínim 9
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

1. Valorar la importància que els documents que emet l'administració pública siguin entesos per tots els destinataris a qui van adreçats.
2. Aplicar tècniques d’expressió escrita per presentar la informació de manera entenedora d’acord amb les necessitats de cada document.
3. Utilitzar eines i recursos disponibles a internet com a auxiliars en el procés d’escriptura.
4. Distingir els documents administratius més habituals: carta, ofici, certificat, diligència…

Continguts
1. Tècniques d’expressió escrita.
1.1. Les fases de l’escriptura: planificació i redacció.
1.2. Les fases de l’escriptura: revisió i correcció.
1.3. Les característiques d’estil de l’escriptura eficaç I: claredat, concisió i precisió.
1.4. Les característiques d’estil de l’escriptura eficaç II: estructura textual i estructura visual.
1.5. L'adequació del llenguatge a les necessitats comunicatives del text.
1.6. Els problemes lingüístics més destacats.
1.7. Els recursos lingüístics auxiliars en línia: cercadors especialitzats, diccionaris, correctors, traductors, guies d’estil...
2. Estructura i funció dels documents i textos comuns a l’administració pública.
2.2. Textos adreçats a l’administració (exemple: actes de reunions).
2.3. Altres textos amb intenció comunicativa (exemple: correus electrònics...).
Metodologia d'impartició
El taller s'impartirà en llengua catalana. Les sessions presencials es plantegen amb una metodologia pràctica a partir de textos reals aportats pels propis participants. S'iniciarà el curs amb una activitat inicial en línia per proposar textos habituals per treballar durant la formació.
Metodologia d'avaluació
L'avaluació es realitzarà a partir del lliurament de les activitats d'aprenentatge en línia i d'una activitat d'avaluació individual que consistirà en l'anàlisi i la millora en la redacció de documents i textos aportats pels participants amb el suport i feedback dels formadors.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Subaltern Serveis de suport intern Notificador Gestió administrativa
Suport administratiu Transversal Administratiu Gestió administrativa
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Gestió administrativa
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Gestió administrativa
Suport administratiu Transversal Secretari directiu/alt càrrec Gestió administrativa
Suport operatiu Serveis de desenvolupament territorial Zelador Gestió administrativa
Tècnic auxiliar Serveis de suport intern Recaptador Gestió administrativa