Acció formativa del BAF
Mindfulness per a professionals de l'àmbit social
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
25.00 h
| Presencial   15.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

Aprendre a regular les emocions per aportar benestar el nostre àmbit laboral i personal.

Aprendre a gestionar amb efectivitat els moments d’estrès.

Augmentar la capacitat per respondre de forma creativa als canvis i nous reptes.

Millorar la nostra capacitat d’escolta i connexió en les nostres relacions personals i laborals.

Aplicar els coneixements adquirits en la pràctica professional.

Continguts
1. Entrenament en la pràctica del mindfulness
1.1. Què és i com ens ajuda
1.2. El mindfulness com a hàbit saludabl e
1.3. La visió del mindfulness
sobre la compassió

2. Gestió i regulació de les emocions i l'afectivitat en les relacions professionals
2.1. Les emocions des de la serenitat
2.2. Transformació de les emocions negatives per al benefici comú
2.3. Gestió, regulació i potencialitat de les emocions positives

3. Pràctica de la comunicació empàtica
3.1. Comunicació responsable i coherent
3.2. Pràctica de l'escolta i de la parla empàtica

4. Desenvolupament de les relacions saludables i de qualitat
4.1. Relacions amb un mateix, amb els altres i amb l'entorn
4.2. Vincles i límits des de l'empatia i la comprensió


5. Consciència corporal des de la creativitat per a afavorir entorns saludables
5.1. El mindfulness des d'una perspectiva global: cos, ment, emocions i sensacions
5.2. La fluïdesa i la flexibilitat del cos i la ment
Metodologia d'impartició
Aquest curs consta d’una part central mitjançant videoconferència online en directe (d’un total de quinze hores) complementada per una altra part de treball individual dels alumnes (d’un total de cinc hores) amb seguiment des de l’aula virtual per part dels professors.

Els cinc blocs de continguts sobre els quals anirem incidint de forma transversal al llarg del procés els desenvoluparem mitjançant breus exposicions teòriques que es compaginaran amb pràctiques individuals i dinàmiques grupals: exercicis pràctics, espais de reflexió sobre l'experiència, exercicis corporals i visionat d'audiovisuals. Es tracta d'una activitat dinàmica i molt participativa.

La metodologia que proposem implica un desenvolupament individual afavorit per la dinàmicagrupal, respectant el procés de cadascú i del grup en un entorn acollidor d'experimentació, relació i desenvolupament dels nostres potencials, que facilita la integració dels coneixements.

En cada sessió s'incidirà en els aspectes dels continguts més adequats, que es desenvoluparan en n funció de les necessitats de cada grup.
Metodologia d'avaluació
Es recollirà l’adaptació de les eines i tècniques de Mindfulness treballades durant la formació, al lloc de treball de cada participant
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials