Acció formativa del BAF
Neurociència i eines de gestió de l’estrès
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
28.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   20.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

En acabar l’acció formativa les persones participants han de ser capaces de:­Conèixer principis bàsics de neurociència: com funciona el cervell i com es desenvolupa al llarg de la vida.­Aprendre a identificar i comprendre la resposta d’estr­Aprendre a detectar les situacions i desencadenants relacionats amb la estrès. ­Comprendre la base neurobiològica de la resposta d’estrs. ­Comprendre des de la neurociència els comportaments i situacions de les persones que es troben en situació de vulnerabilitat i risc d’exclusió social. ­Fomentar d’evidència científica la influencia de la relació d’ajuda dels professionals d’àmbit social. ­Aprendre tècniques per afrontar situacions de tensió i d’estrès per a poder aplicar a un mateix i poder explicar als usuaris de serveis socials. ­Aprendre a viure amb major benestar i qualitat de vida.

Continguts
­Introducció a la neurociència cognitiv.­Què és l’estrès? Característiques i manifestacions de la resposta d’estrès­Cervell i resposta d’estrès.­Identificació dels principals estressors i situacions crítiques en persones en situació de vulnerabilitat.­Influència dels professionals d’àmbit socia. Eines d’afrontament, empatia i cognició socia. Activar la resposta fisiològica de relaxació: Tècniques d’autoregulaó . Control d’expectatives i creences irracionals.O Cuidem el cervell: Pautes d’estil de vida saludable.
Metodologia d'impartició
Es combinaran diferents metodologies: Exposició de continguts mitjançant la videoformacióActivitats i resolució de casosVisualització de vídeosLectures específiques
Metodologia d'avaluació
Assolir un mínim de 50 punts de l’activitat d’integració del curs, sent obligatori assolir els 100% en assistència als webinars
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials