Acció formativa del BAF
Primers Auxilis Psicològics (PAP) en la intervenció d’emergències socials
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
- No requereix cap requisit previ
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
25.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   15.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

. Conèixer el full de ruta dels recursos socials en els incidents crítics des del model PAP. Fomentar el paper dels Serveis socials d’emergència en incidents crítics quotidians i massius . Disposar de recursos per a reduir el nivell d’estrès causat per l’esdeveniment traumàtic a l'afectat i al propi interventor . Proporcionar estratègies que facilitin l’ajuda a les persones a adaptar-se a Curt, Mitjà o Llarg termini desprès dels esdeveniments . Ajudar a millorar les estratègies d’afrontament de les víctimes i els afectats

Continguts
. Emergències socials e incidents crítics massius. L’emergència social durant la crisis del COVID-19. Comportament humà durant emergències y desastres. Principis del modelo PAP. Funcions del treballador social en incidents crítics.. Models de actuació dels equips de emergència social en incidents crítics. Comunicació no verbal en els primer auxilis psicològics. Claus.. Tècniques de contenció verbal per usuaris en crisis. Autocura del professional i protocol d'actuació. Les mesures d'INTERVENCIÓ DIRECTA dels PAP en perfils de diferents col·lectius (nens, adolescents, diversitat funcional, persones grans)
Metodologia d'impartició
Inicialment es donaran nocions de teoria i després s'aprofundiran a través del treball, els casos, l'anàlisi de grup i les simulacions, per aconseguir una resposta efectiva en l'aplicació de primers auxilis psicològics.Cada sessió aplica una metodologia eminentment pràctica i experimentada, basada en exercicis de joc de rol i deliberació, recolzada per marcs teòrics d'evidència científica i models d'èxit.A partir de situacions problemàtiques específiques, experiències de la vida quotidiana exposades pels mateixos participants, els continguts s'aborden i apliquen diverses tècniques per analitzar-los i buscar solució.
Metodologia d'avaluació
S’han d’assolir un mínim de 70 punts del total d’elements d’avaluació.- assistit al 100% de les videosessions de la formació- Adquisició dels coneixements demostrats durant las classeso Implicació en les simulacionso Participació en debats sobre els continguts (fòrum)- Exercici pràctic final
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials