Acció formativa del BAF
Treballant des de la diversitat en l'atenció al públic
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
· Formar part de l'equip tècnic de l'àmbit d'assistència en RH de la Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
9.50 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   7.50 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Reflexionar sobre la diversitat existent en les nostres societats i reconèixer la manera en què operen els estereotips, els prejudicis i els privilegis en la producció de discriminació.
· Comprendre vivencialment l'impacte que les desigualtats estructurals generen en la vida de la persones en base a les seves diferències de gènere, origen, orientació sexual, edat, etc.
· Conèixer la interseccionalitat com a perspectiva per a realitzar intervencions integrals des de l'administració pública.
· Adquirir eines que permetin aplicar estratègies antidiscriminatòries en l'atenció a el públic.

Continguts
1. Què és la diversitat? El tractament de la diversitat en el territori al llarg de la història. Diversitat i privilegis.

2. Els rumors, estereotips i prejudicis i la seva relació amb la reproducció de desigualtats estructurals. El seu impacte a nivell social i en la vida de persones i col·lectius concrets.

3. Introducció a la perspectiva interseccional i anàlisi de situacions concretes que poden ocórrer en l'atenció al públic.

4. Eines per a intervencions professionals antidiscriminatòries en l'atenció al públic.
Metodologia d'impartició
Les sessions de videoformació introduiran alguns conceptes teòrics fonamentals per poder entendre les conseqüències pràctiques que se'n deriven. S'alternarà la teoria i la pràctica buscant la implicació de l'usuari en la participació que aterri el discurs.
Metodologia d'avaluació
Les 2 hores de treball autònom a l'aula virtual estan orientades a aprofundir el treballat en les sessions online i a aplicar allò après a situacions concretes.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Subaltern Serveis de suport intern Telefonista Orientació de servei a la ciutadania
Subaltern Transversal Conserge equipament Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Orientació de servei a la ciutadania