· Dotar a les i els professionals d'un coneixement teòric sobre la problemàtica de la violència ascendent o filioparental.
· Reflexionar sobre la relació entre el consum de drogues i l'ús problemàtic de pantalles i TIC's en adolescents i la violència filioparental.
· Proporcionar eines per a la detecció de situacions de violència ascendent en les mares i/o pares que la viuen i en els i les joves que l'exerceixen, així com la derivació a serveis especialitzats.
· Adquirir eines i recursos per a acompanyar terapèuticament a mares i/o pares que viuen situacions de violència ascendent, per a millorar la seva protecció i iniciar el seu procés de responsabilització en la millora de la relació.
· Adquirir eines i recursos per a acompanyar terapèuticament a joves que exerceixen violència cap a les seves mares i/o pares o figures cuidadores, perquè es facin càrrec de la violència que exerceixen i emprenguin un procés per a relacionar-se de forma no violenta i respectuosa.
Definició
Fonamentar, dissenyar, planificar i avaluar programes d'intervenció social, de manera coordinada (transversal) amb programes d'altres disciplines, desplegant el conjunt d'activitats definides per donar resposta a les necessitats d'integració i desenvolupament dels diferents grups d'usuaris que pugui haver al municipi, seguint les orientacions i prioritats definides per l'equip de govern i directiu de l'ajuntament.
La competencia implica ...
Marc legal i normatiu implicats en els projectes d'intervenció social.
Polítiques i projectes específiques impulsats per l'ajuntament.
Característiques diferencials dels grups d'intervenció: tècniques d'identificació dels factors i grups de risc, així com dels factors de resiliència que intervenen.
Característiques dels diferents nivell de prevenció.
Criteris, mecanismes i estratègies de participació social.
Tècniques i estratègies d'avaluació de projectes socials i comunitaris.
Plantejaments d'intervenció d'altres disciplines en persones i grups.
Nivells
Actualització de coneixement relacionat amb la prevenció del consum del tabac, posant èmfasis en les noves maneres de fumar emergents i els seus riscos per a la salut i oferir eines al personal tècnic municipal per a que pugui intervenir comunitàriament a través d'accions d'educació, conscienciació i prevenció del consum de cigarretes electròniques, pipes d'aigua i tabac de cargolar entre la població, i en especial, als col·lectius de risc.
1. Descriure les característiques principals de l'escala TSO
2. Conèixer els fonaments empírics i teòrics de l'escala TSO
3. Conèixer i aprendre a utilitzar l'escala TSO per tal que d'una manera ràpida i sistematitzada a través de l'escala el o la professional pugui valorar la situació social i el grau de risc d'una persona gran, per tal d'establir el pla d'intervenció més aquedat per a la situació que viu la persona
En acabar l'acció formativa les persones participants han de ser capaces de:¿ Conèixer la metodologia de treball per a crear, gestionar i tancar un Grup de Suport Social.¿ Definir un projecte de grup, aplicable a l'entorn de treball del/la professional participant.¿ Aplicar eines, recursos i dinàmiques per a gestionar un grup, fomentant l'autonomia personal dels seus membres.¿ Conèixer diferents tipologies de grups i els beneficis de cadascud'ells¿ Assolir seguretat, autoconfiança i empoderament per gestionar Grups de Suport Social en el seu lloc de treball.
· Proporcionar coneixement, actituds i habilitats orientades a l'atenció a persones amb síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual, des d'una visió de promoció de l'autonomia personal i de la seva inclusió social.
Conèixer i comprendre els aspectes conceptuals, ètics i legals de la discapacitat intel·lectual.
Identificar característiques i necessitats de la persona amb discapacitat intel·lectual, des d'una perspectiva bio-psico-social, que facilitin el disseny d'actuacions inclusives per al personal tècnic dels diferents àmbits dels ens locals : serveis de promoció econòmica, cultura, esports, joventut,...
· Aprofundir en la dinamització de l'acció comunitària des de la praxis dels professionals
· Dissenyar i aplicar dinàmiques creatives per la dinamització dels grups
· Experimentar amb tècniques artístiques com a metodologia de la praxis
Oferir eines als i les professionals de la mediació i la convivència per a la prevenció de les violències masclistes i la detecció de les mateixes en les seves tasques quotidianes.
· Conèixer la metodologia de treball per a crear, gestionar i tancar un Grup de Suport Social.
· Definir un projecte de grup, aplicable a l'entorn de treball del/la professional participant
· Aplicar eines, recursos i dinàmiques per a gestionar un grup, fomentant l'autonomia personal dels seus membres.
· Conèixer diferents tipologies de grups i els beneficis de cadascun d'ells.
· Assolir seguretat, autoconfiança i empoderament per gestionar Grups de Suport Social en el seu lloc de treball.
·Analitzar el treball comunitari com a model d'intervenció des dels Serveis socials, aprofundint en les seves potencialitats i dificultats. Compartir els objectius de promoure el treball comunitari des dels serveis socials. Aprofundir en l'elaboració del projectes comunitaris: què, com, amb qui, quan. La implicació dels SSB en projectes comunitaris impulsats per altres serveis. Analitzar les implicacions del treball comunitari en l'organització de l'equip de SSB.Aportar coneixements metodològics per impulsar i implementar projectes des de l'orientació comunitària.
· Dotar a l'equip tècnics de convivència, mediació i participació ciutadana d'una metodologia de treball comunitari pràctica i orientadora per abordar la convivència als espais i equipaments públics
· Proposar eines per explorar les possibilitats de transformació del territori amb una mirada constructiva, analítica, comunitària i inclusiva, d'acord amb la diversitat d'usos i amb la col·laboració dels agents al territori.
· Intensificar i consolidar una metodologia de treball col·laborativa i transversal entre els diferents serveis de convivència, mediació i participació ciutadana
. Presentar que són les Mesures alternatives a la sanció econòmica i quins són els seus principals requisits.. Definir quin són els principis que regeixen les Mesures Alternatives a la Sanció Econòmica.. Exposar el marc jurídic en l'aplicació de les mesures alternatives a la sanció econòmica.. Exposar el procediment administratiu en l'aplicació de les mesures alternatives a la sanció econòmica.. Emmarcar les ordenances municipals de convivència i civisme en el marc de les MASE.. Aprofundir en la implementació de les MASE.. Conèixer i compartir estratègies per articular les mesures alternatives a la sanció econòmica.
· Repensar el model sancionador de les ordenances de convivència i civisme cap a un model educatiu.
· Exposar el marc jurídic i administratiu de l'aplicació de les mesures alternatives a la sanció econòmica.
· Conèixer i compartir estratègies per articular les mesures alternatives a la sanció econòmica.
. Conèixer que són i com funcionen les taules per a la convivència
. Adquirir eines per a la creació i la posada en marxa d'una taula per a la convivència
. Compartir les experiències desenvolupades en les taules per a la convivència que estan en funcionament en alguns ajuntaments de la província de Barcelona. G36
. Conèixer que són i com funcionen les taules per a la convivència
. Adquirir eines per a la creació i la posada en marxa d'una taula per a la convivència
. Compartir les experiències desenvolupades en les taules per a la convivència que estan en funcionament en alguns ajuntaments de la província de Barcelona. G36
. Conèixer les bases conceptuals i operatives del treball col·laboratiu
. Analitzar els principals avantatges i dificultats del treball col·laboratiu
. Prendre consciència de les implicacions personals, relacionals i organitzatives del treball col·laboratiu
. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu
. Conèixer les bases conceptuals i operatives del treball col·laboratiu
. Analitzar els principals avantatges i dificultats del treball col·laboratiu
. Prendre consciència de les implicacions personals, relacionals i organitzatives del treball col·laboratiu
. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu