Acció formativa del BAF
El mercat de treball: anàlisi des d'una perspectiva de gènere
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Requisits:
· Personal tècnic dels ens locals vinculat a l'àmbit del mercat de treball i l'ocupació.
Les places són limitades, es reserva l'assignació segons l'ordre de recepció de la inscripció, es prioritzarà els ens locals amb reserva de plaça al Banc d'Accions Formatives de la Diputació de Barcelona i, si s'escau, es limitarà el nombre màxim per ens local o municipi
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Sessió de formació
Canal:
Videoformació
Durada:
2.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   2.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Objectiu general:
· Conèixer l'evolució, l'estat actual i els condicionants de les desigualtats de gènere en el mercat laboral.

Objectius específics:
· Les diferents bretxes en el mercat laboral
· La bretxa salarial de gènere
· Diferències en la qualitat de l'ocupació segons gènere
· Temps de treball remunerat i no remunerat segons gènere

Continguts
1. Evolució i estat actual de les diferències segons gènere en els principals indicadors de seguiment del mercat laboral:
· Taxa de temporalitat i taxa de parcialitat.


2. Evolució i estat actual de la bretxa salarial de gènere:
· Components: part explicada i part no explicada
· Condicionants (penalització per maternitat, terra enganxós, sostre de vidre).

3. Diferències en la qualitat de l'ocupació segons gènere a partir de l'Enquesta de Qualitat i Condicions de Treball.

4. Diferències en els usos del temps (treball domèstic i de cures, corresponsabilitat).
Metodologia d'impartició
Sessió virtual amb una durada de dues hores amb un o una ponent especialista en l'àmbit del mercat de treball, que combinarà una part expositiva amb una part de preguntes i debat.
Metodologia d'avaluació
Assistència