Infants amb trastorn de l'espectre autista: detecció i atenció a l’Escola Bressol
Programa, avaluació i acreditació
• Estratègies de comunicació i estratègies per a fomentar l'autonomia.
• Gestió de conductes.
• Abordatge de les dificultats conductuals i sensorials associades als TEA.
• Estratègies per afavorir la participació, la relació social i l'elaboració de materials.
• Explicació i comprensió de què és el Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
• Apoderar i capacitar als professionals en el seu paper de vigilància del desenvolupament i detecció de possibles signes d'alarma del TEA.
• Dotar d'estratègies i recursos per establir una bona coordinació familiar.
• Capacitar els professionals en l'adaptació de contextos i elaboració de materials adaptats a les necessitats dels infants amb TEA.
• Dotar els professionals d'estratègies per afavorir la participació social dels infants amb TEA.
• Capacitar els professionals en la comprensió i gestió de conductes específiques dels infants amb TEA.
• Dotar els professionals d'estratègies per afavorir la comunicació i el llenguatge dels infants amb TEA.
• Capacitar els professionals de les escoles bressol en les dificultats alimentàries i de control d'esfínters que els infants amb TEA poden presentar.
• Dotar els professionals de les escoles bressol d'estratègies per afavorir l’autonomia dels infants amb TEA en el context de l’escola bressol.
• Difondre i sensibilitzar sobre el TEA.
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Educador escola bressol | Planificació i programació de la docència |