Acció formativa del BAF
Infants amb trastorn de l'espectre autista: detecció i atenció a l'Escola Bressol
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Ser educadora o de l'equip directiu d'una escoles bressol municipal
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Explicació i comprensió de què és el Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
· Apoderar i capacitar als professionals en el seu paper de vigilància del desenvolupament i detecció de possibles signes d'alarma del TEA.
· Dotar d'estratègies i recursos per establir una bona coordinació familiar.
· Capacitar els professionals en l'adaptació de contextos i elaboració de materials adaptats a les necessitats dels infants amb TEA.
· Dotar els professionals d'estratègies per afavorir la participació social dels infants amb TEA.
· Capacitar els professionals en la comprensió i gestió de conductes específiques dels infants amb TEA.
· Dotar els professionals d'estratègies per afavorir la comunicació i el llenguatge dels infants amb TEA.
· Capacitar els professionals de les escoles bressol en les dificultats alimentàries i de control d'esfínters que els infants amb TEA poden presentar.
· Dotar els professionals de les escoles bressol d'estratègies per afavorir l'autonomia dels infants amb TEA en el context de l'escola bressol.
· Difondre i sensibilitzar sobre el TEA.

Continguts
· Entendre què és el TEA en l'etapa d'atenció precoç.
· Estratègies de comunicació i estratègies per a fomentar l'autonomia.
· Gestió de conductes.
· Abordatge de les dificultats conductuals i sensorials associades als TEA.
· Estratègies per afavorir la participació, la relació social i l'elaboració de materials.
Metodologia d'impartició
La formació consta de cinc mòduls formatius amb una part teòrica i una part pràctica. A partir de casos reals es crearan espais de treball en petit grup i espais de debat i d'intercanvi en gran grup entre els assistents. Els participants podran presentar casos propis i preguntar possibles dubtes que es resoldran en gran grup.