Acció formativa del BAF
Millora de les capacitats emocionals en l'atenció a la ciutadania
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
taller
Canal:
Videoformació
Durada:
7.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   7.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

Generals:
- Millorar les competències emocionals per gestionar les pròpies emocions i comunicar-se positivament i amb empatia amb el ciutadà.
- Aconseguir un entorn laboral més harmoniós que permeti escenaris de comunicació efectiva i positiva.

Específics:
- Reflexionar sobre com abordar les nostres accions comunicatives en la nova realitat.
- Entendre el funcionament del cervell per saber interpretar les reaccions que tenim davant de les diferents situacions que es donen a la feina.
- Conèixer les bases de la comunicació i les especificitats de la comunicació oral i escrita.
- Identificar les causes de l’estrès negatiu.
- Treballar la Intel·ligència emocional per a aconseguir gestionar positivament les emocions pròpies i les alienes.
- Conèixer i entendre les principals eines per a gestionar de forma eficaç un conflicte.

Continguts
- Neurocomunicació. Com funciona el cervell en relació a l’atenció de les persones.
- Diferències i especificitats de la comunicació per telèfon i presencial.
- Les bases de la comunicació interpersonal.
- Les barreres en la comunicació. La percepció.
- Com adaptar el missatge a l’interlocutor.
- Especificitats del canal oral i escrit. Com utilitzar-los?
- L’estrès. Com activar la calma.
- La intel·ligència emocional. El que mai podran fer el robots.
- L’origen dels conflictes. Per què existeixen?
- El conflicte com una oportunitat.
- Les habilitats clau: L’assertivitat, l’empatia, la compassió.
Metodologia d'impartició
Curs amb metodologia activa en què, a partir de les explicacions dels conceptes teòrics bàsics, s'establirà un diàleg amb les persones participants sobre els punts clau del contingut i es resoldran els dubtes que puguin sorgir.
Es demanarà la realització d'exercicis pràctics per consolidar els aprenentatges, reflexions a partir de diferents experiències personals o de materials audiovisuals i el disseny d'un pla de millora personal.
Metodologia d'avaluació
S'avaluarà tant l'assistència activa a les sessions de videoformació, com la realització de les diferents activitats proposades i el disseny del pla de millora individual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Auxiliar geriatria Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de benestar social Monitor centre obert Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de seguretat ciutadana Agent policia Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Educador escola bressol Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Infermer Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Metge Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Orientació de servei a la ciutadania